Våfflor!

Fredagsmyset blev ikväll våfflor och hockey, våfflor går ju alltid hem men hockeyn var ju inte så rolig. Det såg ju bra ut...men jag tröttnade och satte mig istället i köket för att göra grisen sällskap. Det är grymt bra ljud, är impad! Det är till och med så att det är svårt att sitta still när t.ex. den här låten kommer:



Grannarna har fått se en dansshow om de kollat in, får gå runt och ta betalt imorgon ;)

Idag har annars varit en skön dag, hade mysförmiddag med dottern. Badade henne och hon sprattlar ju som bara den när hon får sitta i badbaljan. Hon tittar först lite skeptiskt på badskummet, sen drar hon in underläppen och goes bananas med både armar och ben! Och leker med sina badankor som hon fått av sin farmor och farfar. Det såg ut som om jag också hade badat, fast med kläderna på. Note to self - ha baljan i duschen nästa gång.

Var lite sugen på att baka kanelbullar (fick så goda bullar när jag var hemma och fikade med pappa i onsdags) och jag tänkte gå till affären och köpa jäst men tiden bara försvann och helst plötsligt var det efter lunch och maken kom hem med den fina presenten. Då glömde jag bort att jag ens var sugen på bullar. Han skulle jobba hemifrån på eftermiddagen, så lämpligt nog skulle jag iväg på sista föräldragrupp-träffen och sedan tog jag och dottern en promenad med en fin vän. Så att han fick arbeta i lugn och ro. 

Imorgon blir det att titta på kosläpp och så har vi bjudit in oss själva på flyttgröt - så nu ska jag googla lite på någon smarrig efterrätt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0