Min skatt

Stod och tittade på vår dotter förut när hon var på väg att vakna ur sin vila. Det första hon gjorde var att gäspa och gnugga sig lite i ögonen. Sedan tittade hon sig runt lite och drog upp benen så hon nådde fötterna att leka med och så började hon göra prutt-ljud med munnen. Hon gör det hela tiden, det började i mars någongång och hon testar ju lite olika ljud mellan varven men återkommer alltid till de där pruttljuden - att det kan vara så kul!  Hon såg inte mig eftersom vi har en sänghimmel som skydd för att katterna inte ska hoppa upp i spjälsängen. Men när jag drog bort sänghimmeln och hon såg mig så fick jag världens största leende. Åh, min skatt. Min preciousssss, som Gollum i Sagan om Ringen skulle ha sagt!

Idag på väg hem från en shoppingrunda så höll det på att gå illa i en rondell. Personen såg uppenbarligen inte vår bil (hur man nu i hela friden kan missa en Saab 9.3, dvs kombi?!) och körde helt sonika ut mitt framför oss, mot sidan där dottern sitter. Som tur var hade jag panikbromsat och vejat innan jag ens fattade vad som hände. Jävla idiot. Jag blev så upprörd och slängde mig på tutan, inte sådär "Svensson"-aktigt så det knappt hörs att det är en tuta, utan här var det sydeuropeiska takter som gällde. Ni som kört bil i Grekland, Frankrike, osv vet hur de gör. Ja i Egypten också för den delen - man liksom hänger sig på tutan och tutar väldigt frenetiskt, om vartannat. Helst ska man ju ha fönstren öppna och flaxa med armarna som en galning också, men det lät jag bli. Jag blir så upprörd på sådana personer - jag vill spy lika mycket galla över den personen som Magnus Ihreskog gör från mitten och till slutet av denna krönika på den person som har kört på hans bil. Jag har ju min bebis i bilen, min skatt, min precioussss!

Appropå min preciousssss. Man ammar ju titt som tätt, närmare bestämt varannan timme och idag så kändes det lite annorlunda, det var något VASST - så jag var tvungen att kolla ordentligt och visst var det första tanden som är på väg att titta fram. Första lilla gadden!

Åh, min lilla skatt! 



Kommentarer
Clara

Nej men hu va otäckt!! Idioter borde inte köra bil! Tur att du var snabb och ni klarade er!

Svar: Ja det är läskigt när sådana saker händer som är helt utom ens kontroll - det är en annan sak om man själv sötter sig i en viss situation. Ja, verkligen!
Sara

2012-06-15 @ 20:59:38
URL: http://Cklaris.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0