Just nu

Just nu har jag ingen ro att kolla på hockey, trots att "man borde" i och med att det är landskamp. Nåja, världen går inte under för det. Istället sitter jag och surfar lite inne på kontoret, visst låter det fint?! Kontoret! Det ÄR fint också, jag gillar det rummet - allt är stilrent och allt matchar, det är rätt mycket "Sara" över det här rummet faktiskt. Sånt ger mig lugn och harmoni. Jag gillar att sitta här men det blir ju inte så ofta när man inte längre använder den stationära datorn utan hellre väljer laptopen - och då kan sitta vart man vill. Vilket i det här fallet är överallt i huset utom här. Kanske inte duschen heller, men annars så.  

Annars då? Jovars, här rullar livet på i rasande fart även om jag inte bloggar om det. Blogga och blogga - man får ju prioritera bland allt som man vill, borde och ska...och du vet, tvätta kläder och fika här och där har ju faktiskt högre prio än datorn. Dessutom får jag så dåligt samvete att sitta framför datorn när dottern är vaken (när hon sover måste man ju passa på att hinna med minst en miljon saker för att komma ifatt), då känner jag mig som en dålig mamma. Men hon sover nu. Och inte kan jag dra igång dammsugaren vid den här tiden, så nu känns det ok. Good mama.

Idag var jag och dottern på öppna förskolan här i stan med en kompis och hennes barn, mycket trevligt! Att man inte tänkt på det tidigare. Dit går jag nästa vecka också, då tänkte jag göra avtryck av dotterns händer och fötter som skall ramas in och hängas upp. Avtrycken alltså. Sen så lunchade jag med en fin vän och vi gick lite på stan. Köpte fler skor än jag borde. Dottern sov så bra så jag tänkte passa på och reka ALLA affärer jag vill, men nej du, då började det störtregna (men jag hann köpa ett sånt där soltält till dottern, vilket hån från ovan va!). Så då var det bara att åka hem. Men det gjorde inte så mycket, när det regnar är det ju ok att se film även om det är mitt på (eftermid)dagen, så jag såg Benjamin Buttons liv - åh, vilken fin film! Avslutade dagen med fredagshusmanskost, alltså tacos och gårdagens avsnitt av Revenge som vi missade när vi var på kalas för världens bästa mamma. En bra fredag! 

Såhär söt var dottern idag:


Kollade som hastigast igenom årets inlägg (och det gick snabbt, de är ju inte så många) och kunde konstatera att jag inte syns så ofta i bloggen längre. Men såhär ser jag ut just nu, voila: 



PRECIS som tidigare, siken tur..

Nu blir det kvällmacka på hembakt morotsbröd och en kopp grönt te!



Kommentarer
Clara

Har ni varit på Myllan?? Världens bästa hak! Trevligt att höra att ni mår bra! Kan vi inte flytta på middagen liiiite, det är så skiljt mycket nu.... :-( kramar!

2012-05-05 @ 07:16:04
URL: http://cklaris.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0