Små blå fotavtryck

Nu sover lilla gullungen, vilket betyder lite avkoppling och en kopp "kaffi" för mig.

Hon är så trött. Imorse slog hon upp sina små blå vid kvart i fem, sinnessjukt tidigt! Så straxt efter fem hade hon fått frukost och då var det bara att stiga upp för att maken skulle få sova vidare. Hujedamig. Tänkte ju inte på att hon somnade igår när vi hade vagnen med oss i spåret och efter det la vi henne att sova som vanligt kl 20. Tokigt! Så imorse vid nio somnade hon och vi skulle ju iväg till tio men jag hade inte hjärta att väcka henne, så hon fick sova en stund men inte så mycket som hon brukar på förmiddagen. Det tar hon igen nu.

Nåja. Idag var vi på öppna förskolan, Myllan som den heter. Mötte upp en av mammorna från igår, fikade och gjorde fina fotavtryck. Försökte få till ett handavtryck men det var lättare sagt än gjort, dottern knöt ihop handen hela tiden. Men fötterna blev fina, ska köpa en ramar till dem. Personalen på Myllan är SÅ trevliga och hjälpsamma, vilket ställe alltså.

Jag fick recept på play doh-lera av personalen som jag tänkt ha till gipsavtryck som också skall ramas in, så det ska jag passa på att göra nu innan gullungen vaknar. Kan lägga upp receptet här senare.

Här är dagens alster:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0