Nya tidens ordspråk

Friskt kopplat, hälften brunnet.

Den som tar, hen har.

Som man raggar, får man ligga.

Övning ger träning.

Liten stuga kallas ofta stort dass.

Man skall inte kasta spjut i radhus.

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.

Det man inte minns, har inte hänt.

Man måste kryssa många grodor innan man hittar sitt svin.

Gammal kärlek kostar alltid.

Det man inte vet, har man ingen aning om.

Den man ligger med får bädda.

Det man inte gör idag, behöver man inte göra om imorgon.

Förtala är silver, förtiga är guld.

(Hittat på Facebook)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0