Hett som tusan

Vilket väder! Man fick en chock av värmen som kom så plötsligt.

Imorse på morgonpromenaden var det så ljuvligt...det fläktade lite i sommarvärmen, susade i de vackert gröna lövverken, alla fina blommor lyste upp i granna färger, fåglarna kvittrade, syrenerna som precis blomstrat upp doftade underbart gott och likaså luktade det gott om de nyklippta gräsmattorna överallt... Visst är det ljuvligt?! Ahh, man blir helt salig av lycka, det spritter i hela kroppen, man vill bara hoppa jämfota av lycka...men det är ju så förbaskat jobbigt och osmidigt med barnvagnen och allt, så jag lät bli!

Dottern gillar dock inte värmen så mycket, det blir för varmt i soltältet och i vagnen. Även inne. Enda stället som funkar är garaget, där är det svalt. Sitta på altanen är inte att tänka på - kollade temperaturen på altanen nyss, 40 grader i solen (lä på baksidan) och 22 i skuggan på kortsidan! (klockan stämmer inte, den är 14.14 och inte 9.18) Det är hett som tusan här i trädgården, så inte är det konstigt att dottern är varm. Får ta en svalkande promenad till snart tror jag..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0