Baby Foot

För några veckor sedan testade jag en behandling som skall göra fötterna lena och mjuka, lika lena som bebisfötter (därav namnet).



Behandlingen gick ut på att ha på sig ett par gelfyllda plaststrumpor i 2 timmar varje dag i två veckor. Det var lite äckligt för efter fjärde dagen började huden faktiskt spricka upp och ramla av i stora flagor. Man bör tänka på att göra behandlingen INNAN det är sommar då man har skor på sig som visar mycket av foten, för fötterna ser allt annat än trevliga ut under behandlingen :)

Mina fötter blev väldigt lena, kanske inte bebislena men jag känner mig nöjd. Så det var en bra behandling men det blir ju för drygt att behandlingen höll på så länge. Nu finns en annan variant, Footner, som bara används vid ett tillfälle. Så nästa gång mina fötter är i behov av en sådan här behandling väljer jag det alternativet istället! 



Kommentarer
Louise

Det där som mamma fick var ju nått mirakel! Hennes fötter såg läskiga ut! Vart hittade du detta? :)

2012-05-21 @ 09:59:55
Sara

Hehe, ja det ser ju lite läskigt ut när skinnet ömsar av! :) Den finns att få tag i på diverse apotek :)

2012-05-21 @ 22:51:33
URL: http://liteomsara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0