Dagen blev inte som jag tänkt

 Idag vaknade jag med en helvetisk huvudvärk och den håller ännu i sig, efterhängsen jäkel. Känns som nålar instuckna bakom öronen, märklig känsla och inte ett dugg skönt. Det är lite typiskt för idag har maken varit ledig...så vi skulle ha en härlig dag tillsammans och gå en promenad, ta en sväng på stan och bara mysa och ha det gött men riktigt så blev det inte....ändå har dagen bara sprungit förbi. Vi var dock på ett besök på BVC och har mätt och vägt dottern - hon har på 8 dagar gått upp 400 gram. De du! Så nu väger hon 4850 g och är 56,5 cm lång. Det är nog en tredjedel av alla kläder här hemma som hon inte längre kommer i :)

Det är förresten inte bara den här dagen som har sprungit förbi, tycker hela veckan har svichat iväg snabbare än kvickt. Nyss var det helg. Vi hade förresten en himla mysig helg, jag skriver ju så lite nu så jag får skriva ifatt. Clara med familj var här i lördags på fika och på kvällen var vi på kalas för Louise. I söndags var hela familjen Persson här på fika. Väldigt trevligt! Resten av helgen tog vi det lugnt och jag hade lite ångest för att maken skulle gå tillbaka till jobbet - men det har gått bra, förutom att jag varit såå trött. Jag är ju inte så mycket för att sova annars men jag får ärligt säga att man inte är så mycket till människa om man inte sover mer än 1,5 h sammanhängande åt gången. Man blir lite lätt disträ i knoppen, personalen på hjärnkontoret har börjat jobba halvtid och fikar mestadels av den tiden! Fast jag slår inte maken, haha, när vi bytt kläder på lillhjärtat häromdagen så bad jag honom att "bära ner henne" och tyckte att jag var rätt tydlig i vad jag menade, men vad gör han? Jo han går ut i hallen och lyfter upp Saga (en av våra katter) och bär ner henne för trappen.. Och nej, vi brukar inte bära ner våra katter från övervåningen då och då. Så det är inte bara jag som är trött ;) Jag har läst att powernaps på en kvart ska motsvara 2-3 timmars sömn på natten men det är ju så svårt att somna på beställning, dessutom är det ljust om dagarna och man är liksom igång... Men det kanske är en vanesak. Nåja. 

Annars har veckan bara rullat på, lillhjärtat och jag har mest bara myst, bakat lite, fixat med vardagssysslorna här hemma och gått promenader ute i slasket. Eller lillhjärtat har mest sovit och ätit :) men det är bra, speciellt när man bakar, mer kakor till mig. Erica och hennes söta döttrar var förresten här i måndags efter att vi tagit en kort promenad i kylan, jag fick sålt tvättmaskinen och torktumlaren i tisdags (hurra för extra cash, januari är en månad full av väntade och oväntade räkningar ;) ) och igår var Johanna här på fika.

Nej nu ska jag rycka upp mig och klä på tösen något sött, för vi skall iväg på middag ikväll hos Ninni, himla trevligt! Trevlig fredagskväll på di diu!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0