Status här på hemmaplan

Jag vill tacka så mycket för alla fina gratulationer vi fick här på bloggen! Man blir varm i hjärtat av allas omtanke :)

Det har inte varit så mycket text här på senare tid, det är ju en helt ny vardag man ska komma in i och försöka hitta en rutin i. Det är inte så lätt alla gånger, dagarna ser inte riktigt likadana ut när det gäller dotterns sömn och hunger men snart kommer man väl in i någon form av mönster. Det har ju inte gått så lång tid än, hon är ju bara 12 dagar gammal. Det är iallafall otroligt skönt att kunna vara hemma båda två nu i början när allt är nytt och främmande. 

Första dagarna var rena rama barnleken, hon var så lugn och nöjd med allt. Hon åt regelbundet och sov, det var allt. Nu har hon vänt på dygnet så mitt i natten vill hon vara vaken mer. Hon varierar intervallet för när hon vill ha mat, så det är svårt att hänga med i svängarna, om man säger så. Vissa dagar/nätter är det mat var tredje timme och andra är det varje timme som gäller. Nu har hon ont i magen (gissar vi) så det är mycket skrik och det blir att gå runt med henne på axeln för att få henne lugn, speciellt på kvällar och nätter. Men ikväll fick hon testa napp för första gången - vilken hit! Annars flyter det på tycker jag. Naveln tappade hon snabbt och hon är stark i kroppen, håller upp sitt huvud mycket själv och sparkar och rör armarna väldigt mycket. Det är inte det lättaste att klä på henne. Men hon kommer nog bli väldigt aktiv när hon växer upp :)

Idag har vi haft besök av BVC och lillhjärtat har gått upp 300 g på 9 dagar, vilket är bra! Hon äter som hon ska med andra ord. Så nu väger hon 4450 g (hon gick ner lite första dygnet). I början av veckan var vi på en andra röntgen av höfterna och vi slipper von rosen-skena (hur det nu stavas). Vi ska tillbaka i februari och kolla en gång till, men det verkar vara nästintill bra nu, så det känns skönt.

Nu var det mat-dags igen, mer text kommer imorgon!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0