Pappans roll inte viktig?

Jag läste en artikel i Wendela och kan inte annat än att häpnas över vad Annica Dahlströms åsikter om pappans roll i ett barns liv har för betydelse. Tydligen kan barnet utveckla kronisk stress, diabetes, fetma och hjärt- och kärlsjukdomar om pappan har för stort ansvar tidigt i barnets liv samt att barnet kan skadas rent fysiskt av att hanteras av pappan. HELT OTROLIGT! Läs HÄR så förstår du vad jag menar. 

Jag och maken ska ju dela på föräldraledigheten rakt av - vi är ju båda lika mycket föräldrar till vår dotter så det är väl en självklarhet? Men enligt Dahlström så vore det bättre att ha en barnflicka än att pappan är föräldraledig. Först när barnet är 3-4 år bör pappan ha mer ansvar, enligt henne. Vad ska man säga om det?! 

Tydligen har Dahlström skrivit en bok också, "Könet sitter i hjärnan", och jag kan inte säga annat än att jag blir lite nyfiken på vad som står i den även om jag troligtvis kommer bli upprörd av att läsa den..



Kommentarer
ewa törnlöf

Jag har det bästa svaret. När man blir föräldrar första gången så tar man åt si så mkt av vad andra tycker och tänker, gör så här lär känna er underbara tjej och hon talar om hur hon vill ha det sedan löser si resten för då har NI fått ett svar ifrån ER dotter. Alla är ju inte lika eller hur?? Kramiz på er alla tre.

2012-01-18 @ 23:13:07
Anonym

Vad det nu gäller sjukdomar så tror jag inte ett skit på vad som skrivs för då skulle vi snart inte kunna andas överhuvudtaget, du får ju snart Cancer för att du går och tittar på ngt.

2012-01-18 @ 23:17:08
Clara

vi kallar folk som henne för fossiler! Skit i att läs boken, låna någon istället som kan ge er en klapp på axeln som talar om att ni är underbara föräldrar och där ni kan få tips om framtiden. Men måste inte gilla allt dom skriver men plocka guldkornen. :) kramar

2012-01-18 @ 23:20:09
URL: http://cklaris.blogg.se/
Sara

Alltså hur vi kommer göra i vår uppfostran har vi redan klart för oss, jag skulle inte följa ngt av det hon skriver utan jag skulle läsa boken av ren nyfikenhet för att se vad människan skriver mer för tokigheter.

2012-01-19 @ 08:02:40
URL: http://liteomsara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0