Samla och rensa på samma gång

Vårt skafferi ger mig lite huvudvärk just nu. Det är så överfullt att det är svårt att se vad som finns och ännu svårare att hitta vad man ska ha. Det är så mycket "anti-feng shui" som ett skafferi kan bli. Då blir jag så irriterad på mig själv, för jag vet ju att jag har orsakat kaoset där (och i de flesta andra skåp här i hemmet). När jag går i affären så kommer alltid hamstern fram i mig och jag tänker "det här är bra att ha hemma, jag köper två..eller nej förresten, jag köper fem". Och så går man hem från affären med överfulla kassar när man egentligen bara skulle köpa en liter mjölk. Det gäller inte bara matvaror, det gäller det mesta, tyvärr. När man sen kommer hem och ska packa in allt så försvinner den där hamstern och "det är bra att ha hemma"-känslan med den. Fram kommer istället någon form av rensningsdjävul som avskyr att ha skåpen fulla. Då vill jag hellre plocka ur än att plocka in, få ordning, rent och fint...dagens dilemma, vilket ilandsproblem va?

Att rensa eller att samla, det är frågan.



Kommentarer
Louise

Haha! Vilken härlig jämförelse du gör Sara!

Hamster! Dagens klockrena skratt :D

2012-02-17 @ 11:28:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0