Just det ja..

..hade ju en blogg. Så var det ja!

Man kan inte beskylla mig för att vara kontinuerlig i mitt skrivande och det är ju lite synd, jag har ju faktiskt tid nu. Så nu ska jag vara lite mer seriös i mitt bloggande, det är antingen det eller att lägga ner. Men det ger så mycket att kunna skriva av sig och dela med sig av valda delar ur ens liv - så bloggen blir kvar!

Just nu är jag faktiskt lite trött och "tom i bollen". Olivia har idag roat sig med att skrika så högt hon kan (hon är jäkligt duktig på det, det tror man inte om en sån liten plutt som henne). Två av tre katter flydde fältet fort som bara den, Baileys däremot är lite speciell. Istället för att springa iväg så hoppar hon upp och nosar på Olivia och jamar när Olivia skriker. Märkligt beteende men jag tycker det är lite sött, det ser ut som om hon försöker trösta. Men nu har Olivia (och Baileys) helt utmattad somnat och jag och min tillfälliga tinnitus festar till det med en kopp kaffe och ett marsipanbröd. Än har vi inte varit ute på någon promenad idag i det här vackra vädret...men det vette rackarn om man vågar idag, det är otroligt stressande att vara utanför hemmet när hon sätter igång :(

Sedan sist har det hänt en massa skoj! I helgen var vi på trettioårskalas för Erica, var i Barlingbo hos mina föräldrar och har haft filmkväll. Se filmen Source Code, den var bra. I fredags var jag och Therese ute och gick med våra barn och deras hund och på kvällen var det sushi-kväll här med paret Eriksson. I veckan har det varit vägning och mätning för lilla pluttan och hon ligger ännu två markeringar över medel, ingen lättmjölk här inte! Nu är hon 58,4 cm lång och väger 5260 gram <3 
 
 
Jag hade junta här i veckan också, lagade dragonkycling med ris och till efterrätt blev det snabb halloncheesecake. Sedan var det smyckestillverkning på schemat. Fina smycken blev det och det var en riktigt trevlig kväll! Jag har också varit på mammafika med Malin, Frida och Ida och deras söta bebisar, väldigt roligt. Olivia verkade också gilla sällskapet och skötte sig fint!

Vi har haft grannarna över på fika och förra söndagen var vi vid Svajde. För mig blev det varken skid- eller skridskoåkning men resten av gänget testade på det och sedan grillade vi korv och fikade. På lördagen hade vi fikabesök och på kvällen var vi i Akebäck och fick träffa lilla söta Sebastian. Dagen innan var jag och Johanna på stan och fikade och jag och Olivia hälsade på på jobbet igen, där vi (eller snarare Olivia) fick jättefina presenter. Jag och Olivia har även varit hemma hos Erica på fika med några andra mammor och deras barn och så får vi ju inte glömma Klapp och klang-premiären för Olivia. En månad gammal och definitivt yngst, tog hon premiären med ro. Hon sov sig igenom hela sångstunden och nästan hela fikan :) Men det var riktigt trevligt så vi kommer gå dit fler gånger, definitivt. Hej å hå, det blev visst lite "Hej kära dagbok"-varning :) men det var iaf det som vi hunnit med sedan senaste inlägget..  

Pluttan sover ännu, så nu tänker jag vara lite kreativ.
Antingen blir det något nytt smycke eller så åker skisspennorna fram!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0