Härliga trädgård

Blommor, blommor, blommor, gurkor, paprikor, gula och röda tomater/körsbärstomater, physalis, rabarber, rödbetor, sallader, lök, sockerärtor, rädisor, jordgubbar, hallon, basilika, dill, persilja, mynta, citronmeliss, körsbär, plommon, äpplen och snart även päron och bigarråer...

Det är bara några av de saker jag gillar med att ha egen trädgård.
Frön man sätter i jorden och vattnar, ser växa sig större och större, för att sedan blomstra vackert eller bära frukt/bli något ätbart.



 





Trädgården ger mig harmoni, både att fixa med den men framförallt att bara vara i den. Det ger faktiskt lite lugn i själen, iallafall för mig...nästan lite meditation. Det är därför lite vemodigt att hösten kommit så fort och säsongen lidit mot sitt slut :(

(Men än är det en hel del kvar att skörda och få njuta av!)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0