Mitt favoritbröd

Häromveckan bakade jag det godaste brödet jag vet (bland mjuka bröd då, inget slår ju knäckebröd). Det heter HURTBULLE, jag menar - bara namnet gör ju att man gillar det ;) Supergott och superenkelt.
Ni måste testa, här är receptet för en limpa:

2 dl fiberberikade havregryn
5 dl vetemjöl
1 dl krossade linfrön
1 dl russin
1 dl grovhackade hasselnötter
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
4 dl Arla Ko mild yoghurt
1/2 dl flytande honung
1/2 dl lingonsylt

Sätt ugnen på 200°. Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Rör i yoghurt, honung och sylt. Klicka ner smeten i en smord, avlång bakform, rymd ca 1 1/2 liter. Grädda i nedre delen av ugnen ca 1 tim. Stjälp upp limpan och låt den svalna under bakduk.

Voila!



Kommentarer
Emma

Ahhh, det dar ser ju alldeles underbart gott ut. Undrar om jag kan hitta alla ingredienser har.. hmm. Tack for receptet :)

2011-09-05 @ 23:42:17
Sara

Det kan jag lova att det är :) Haha, nej det är nog lite svårt att hitta lingonsylt over there - du får be någon posta över lite till dig ;) Varsågod! :)

2011-09-06 @ 18:42:50
URL: http://liteomsara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0