Gravidyoga & 100 dagar kvar

Igår var det äntligen dags för gravidyoga på Yogastudion. Vilket underbart pass! Totalt avslappnande samtidigt som det var fysiskt krävande, precis som det ska vara. Jag kommer gå en gång i veckan, på måndagar - vilket är en perfekt start på veckan. Hösten kommer bli härlig! Förutom att bygga upp styrkan/smidigheten i kroppen och lugnet i sinnet så kommer det bli mycket fokus på andningsmetoder och det känns som att det kan vara bra att ha tills den där stora, hemska, underbara, läskiga, smärtsamma, lyckliga dagen som kommer. Vet ni - det är nu 100 dagar kvar till den lilles ankomst!

100 dagar!!!

Det känns som en lång tid, men när man tänker efter så har en stor del av tiden redan gått. Det är nog bra att det är så pass lång tid ändå, det känns som man behöver det mentalt. Det känns lite svindlande, snart mamma. Snart en liten plutt i mina armar. En liten kopia av oss. Det är egentligen så konstigt och främmande på något sätt att det är svårt att förstå...fast ändå så naturligt. Självklart ska jag bli mamma, vi bli föräldrar. 

Jag som gillar att förbereda saker har nu rätt mycket på plats, mycket småsaker men vi har även fått inhandla några av de större sakerna man behöver; skötbord, matningsstol, badbalja, spjälsäng, barnvagn och bilbabyskydd. Skötbordet köpte vi ett från Ikea, det ser ut såhär:

 
Spjälsängen köpte vi begagnad och har nu slipat ner och målat om så att den är fräsch och fin.
Ska bara köpa en madrass som passar. Ser ut såhär: 


Barnvagn och bilbabyskydd hittade vi också begagnat, ser ut såhär:
 
 
Det är så roligt att få hem allt, att få bona lite.
Man vet ju faktiskt aldrig när den lille kommer, den kan ju vara många veckor tidig. 
Vi får se, men bäst vore ju om den dök upp om 100 dagar :)



Kommentarer
Malin Hejdenberg

det är kul att boa :)

2011-09-14 @ 18:39:27
Sara

Ja verkligen! :D

2011-09-19 @ 22:47:24
URL: http://liteomsara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0