Bilder trädgårdsprojekt

Nu kommer det bilder från vårt trädgårdsprojekt som vi roat oss med.

Här är en bild på hur det såg ut innan:


Det vi har gjort är att rensa rabatterna på blommor och buskar och gräva ur all jord
 

Rabatterna fyllde vi med markduk och grus. Vi målade sockeln svart och kantade rabatterna med kantsten
'

Plattorna i stengången bildade en mindre vacker puckelpist, så vi grävde ur hela stengången och passade även på att gräva ur för en rabatt ner mot asfalten och en mur + plats för soptunnor. 
   

Gången fylldes med två lager grus och packades med en "padda"
  

Skalblock, armeringsjärn, murbruk och två flitiga arbetare fixade muren och den nya rabatten :)
 

Gången la pappa med assistans av maken
 

Muren putsades av pappa

..och kalkades av maken.

Maken gjöt toppsten till rabatten och muren


De svarta dörrarna och fönstrarna slipade, oljade och målade vi gråa. 17 fönster och 3 dörrar, pjuh. Passade även på att måla om köksfönstret från svartbrunt till vitt
  
 
+ ett gäng spröjs


Så fick vi bort alla jordhögar som sådde gräs och fäste toppstenen.

Efter många timmar och ovärdelig hjälp av pappa så blev resultatet såhär:
 


Rabatten skall självklart fyllas (sen så ser man nu att själva trappan ser lite trist ut när resten blev nytt och fräscht, så den får man göra något åt nästa år :) )



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0