Tänker bara på..

Vet du vad jag tänker på nu?

Nej det är väl klart att du inte gör, därför tänkte jag berätta det. Jag kan inte sluta tänka på detta:

Pepparkakor. Snö. Risgrynsgröt. Lussebullar. Julmusik. Julgran med glitter, ljus, vackra kulor och med en massa paket i olika färger under. Kak- och julgodisbakning. Tomtar. Första mackan med julskinka och mammas hemgjorda senap. Luciatåg. Bitande kyla i kinderna. Röd inredning. Kanel och nejlika. Adventsljusstake och -stjärnor. Julbord med Janssons frestelse, omelett, sill, sylta, rökta korvar, sillsallad, rökt fläskfilé, hemmagjorda köttbullar, vörtbröd, prinskorv, mm. Tända ljus. Granris på farstukvisten. Glögg med mandel och russin. Mysigt knarrande under kängorna. Varm chocklad och grillad korv i pulkabacken. Julmusik igen (det är ju så mysigt). Julskyltning. Skumtomtar. Ljusslingor på fasader. Fikon och knäcka-själv-nötter. Alladin/Paradis/After Eight och hemmagjort godis på soffbordet. Julklappsutdelning. Avslappnande mellandagar. Stämningen... 

Ååååh vad jag längtar efter jul!

(Det bästa i år är att vi kan få världens bästa julklapp)



Kommentarer
Clara

Jag ääääälskar julen!! Och tänk om ni får en liten bebis tills dess! Men tänk att det kan då likaväl bli en luciabebis som en -12a, kanske rent utav nästa års första bebis! Det är det som är såå coolt med bebisar, bara dom vet när dom tittar ut. :) kram

2011-10-06 @ 06:42:25
URL: http://cklaris.blogg.se/
Lotta

Hi hi synd bara att din mage kommer va så full av annat att du inte får plats me någon mat;) Molly föddes den 4 jan och jag minns att jag var ganska så stuffed:) men sen kommer ju som sagt bästa julklappen, så man får väl va nöjd me det;) kramis

2011-10-06 @ 13:30:13
Sara

Clara: då är vi två, det är en sån härlig tid. Jaaa, vad spännande - det kan verkligen bli när som! Bara man slipper ligga på bb på julafton så är jag nöjd, gärna bebis innan jul...men det går ju inte att bestämma :) Precis, får se när den tittar ut! Kramar



Lotta: Haha, ja säkerligen, men nått måste man kunna klämma ner trots att det är ont om plats. Jag får äta i omgångar, haha. Jaha men du då är vi nästan i samma sits, när var Molly beräknad? Ja verkligen, världens bästa! Kramar

2011-10-07 @ 17:05:21
URL: http://liteomsara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0