Skön helg..

Nu sitter man här i soffan med en kopp hett te och kaneläpplen och undrar vart helgen tog vägen, precis som varje söndagkväll. Man blir alltid lika chockad, att man inte vänjer sig :)

Det har varit en skön helg.
Efter jobbet i fredags var det after work med jobbet, sen gick vi och åt mat på Isola Bella innan jag och maken for hem för lite fredagsmys. Vi såg ju filmen "Water for Elephants" och JISSES vad den var bra. Var helt säker på att maken skulle tycka att det var en fjantig tjejfilm men han gillade den också, lite action var det ju. Kan varmt rekommendera den!

I lördags flyttade vi tillbaka in i sovrummet som vi renoverat. Skönt att få ordning på allt igen, det blir så jädra stökigt när man renoverar. Det har faktiskt varit lite mysigt att bo i ett av våra andra sovrum, man får samma känsla som första gången man sov i huset efter att man köpt det - att man bor hemma men ändå intel. Sovrummet blev iallafall himla bra, det är ett helt annat rum nu. Efter det hade vi en del ärenden att göra på stan och på vägen hem blev det en spontanfika hos familjen Hogenfält, trevligt trevligt! Väl hemma igen var det grovstädning för hela slanten och så behövde vi (maken) laga brevlådan som brevbärar-jäkeln förstörde i fredag. Vi åt en finmiddag på tu man hand och åkte sedan över till familjen Bergström för en mysig filmkväll.

Idag har vi varit i trädgården och fixat och donat, plockat bort det sista planterna och krukorna, lilla trädgårdsmöbeln och kastat sånt som inte är perenner. Vi har haft en massa saker på "att-göra-listan" och faktiskt bockat av varenda grej. Något jag dragit mig för länge är att få ordning på mina skor och idag hände det! Nu har jag rensat bort en hel del skor (till och med favoritskor :´( ), rengjort och packat undan sommarskorna (bättre sent än aldrig) och fått ordning på de fyra ställen som jag förvarar mina skor på. Känns skönt att få organisera lite. Jag har bakat äppelpaj och så hade vi över familjen Hogenfält på fika. Jag var sugen på att baka mer men det får bli en annan dag..  Jag var även i B-bo och hälsade på la familia <3 Jag fick supersöta babylakan med spets som jag ska stryka, ser verkligen fram emot att bädda ner vårt lilla underverk i dem, de är så otroligt fina.. Om den nu kommer vilja sova när den kommer ut, gudars vad den håller igång - nästan dygnet runt den här helgen, förstår inte hur den kan röra sig så mycket?! Oavsett om den vill sova eller inte så kommer iallafall spjälsängen vara fin :)

Hoppas ni haft en bra helg också!



Kommentarer
Erica

Tack själva för en god fika. Jag glömde bort att titta på rummet :-( All fokus låg på bus Ebba ;-) Kram kram

2011-10-18 @ 09:55:37
Sara

Kul att ni gillade det och kul att ses :) Haha, ja lilla söt-Ebba hade mycket energi i söndag - jag och Henke kunde ha behövt lite av den energin, gud vad trötta vi var :) Det får bli en fika snart igen, jag bakar supergoda muffins :) Kramar

2011-10-18 @ 19:22:27
URL: http://liteomsara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0