Glukosbelastning

Just nu är jag på glukosbelastning och min mage skriker efter frukost! På fastande mage ska man dricka en sockerlösning, vila i två timmar för att sedan se hur kroppen hanterar allt socker. Jag är så hungrig att jag mår illa. Dessutom är jag sjukt rastlös.

Jag har även haft möte med barnmorskan idag. Järnvärdet hade sjunkit kraftigt, så jag ska införskaffa mig järntabletter och förhoppningsvis bli en pigg människa igen, inte illa! :) Hjärtfrekvensen på plutten låg på 130, så det har sjunkit något, vilket är normalt. Barnmorskan fick sig en spark när hon mätte storleken på livmodern - det är en liten kicker där inne :) Resten såg bra ut och det förväntar jag mig att blodsockret också ska göra.

Efter det här äventyret blir det sjukgymnasten och sen tillbaka till jobbet...och sen MAT! :)



Kommentarer
Clara

Bläääää det är ju så sjukt sött att det finns inte ord för det!!

2011-10-04 @ 10:10:00
URL: http://cklaris.blogg.se/
Sara

Ja verkligen, uscha buscha! :)

2011-10-04 @ 18:56:37
URL: http://liteomsara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0