Föräldrautbildning och skadad katt

Idag har vi varit på föräldrautbildning. Det var andra tillfället och vi gick igenom smärtlindring och amning, förra gången gick vi igenom vem alla paren var, förväntningar och tankar, sen var det mycket information om förlossningen. Det känns bra att ha ett forum där man kan ventilera sina åsikter mot en kunnig och erfaren barnmorska och få träffa andra vilsna, blivande förstagångsföräldrar och mindre vilsna, blivande flerbarnsföräldrar. Det var skönt att få prata ut som sånt man själv gått och tänkt och funderat på och få vetskap att så många andra går och tänker på precis samma saker, få feedback och även höra männens tankar i allt. Nu är det bara ett tillfälle kvar och det ska handla om relationer.

Ikväll kom lille Sigge hem och skrek. Det är något med höften och ena benet, vi får se vad de säger hos veterinären imorgon. Nu har han lugnat sig iallafall och ligger och sover <3



Jag känner mig ungefär lika pigg som honom, sov dåligt och efter en promenad ikväll vill jag inte längre ha min rygg och mina höfter - vill du byta? ;)

Nu blir det lite te och muffins framför teven.
Jag bakade ju muffins igår, råkade ha dem lite för länge i ugnen bara så de är inte så kladdkakiga som jag vill ha dem..men goda är de ändå. Kan förresten lägga upp receptet, de är supergoda!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0