Soft lördag

Idag har jag en riktigt soft lördag, helt fri från stress och måsten, har varit så skönt....bara varva ner efter veckan som varit och ladda batterierna. Sånt som man alltid är så dålig på att göra...eller hur? Iallafall vi tjejer/kvinnor. 

Igårkväll var vi på en riktigt trevlig inflyttningsfest och trötta jag orkade hålla igång nästan till midnatt - på en fredag du, wohoo! :) Sen knatade vi hem. Så idag sov jag ut till halv nio och tog en riktigt lång mysfrukost med min fina man. Sen har jag inte gjort speciellt mycket vettigt på heeeela dagen faktiskt! Tvättat lite, varit på återvinningsstationen, rensat lite (har faktiskt kommit en bra bit i "projekt rensa varenda rum i huset"), vattnat blommorna, lallat runt...och så har vi gått en sväng på stan. Det var ju så fint väder så man ville komma ut lite och jag gillar att strosa runt i stan på lördagar, det är så mysigt. Dock blev det ingen fika på stan idag, det är ju nästintill ett obligatoriskt avslut på en gå-på-stan-runda :(

Fick dock bytt kuddarna mot en likadan som jag funderade om i förra inlägget, så nu ser det lite klokare ut. Om än en smärre stjärn-chock :) Det är fint de... Dessutom hittade vi tyg på stan! Maken har ju tjatat hål i huvudet på mig om att han tröttnat på den färgen som vi har på prydnadsaker, kuddar, dukar och blommor i vardagsrummet -> lila. Som dessutom är min favoritfärg. Han vill byta ut den och jag har stretat emot nu huuuuuur länge som helst men idag så gick det inte längre. Så vi börjar med att byta ut kuddar och dukar. Tyget hittade vi faktiskt på Åhlens - det är en svart grund med grenar och löv i olika gröna nyanser (lite brunt). VÄLDIGT mönstrat - och med alla gröna nyanser så kan jag bara konstatera att det är så långt ifrån Sara-stil man kan komma men det blir nog bra :) Man måste ju kompromissa i både stort som smått, så det får bli grönt ett tag. Så nu blir det till att ta fram mormors gamla symaskin och hoppas på att den löser de problem jag förmodligen kommer skapa genom att ens försöka sätta mig vid en symaskin.. som till exempel att trä en symaskin, HM. Kuddarna och dukarna blir nog klara vilket år som helst ;) Fast egentligen tror jag att jag skulle kunna bli en jäkel på att sy, jag gillar att skapa och Project Runaway är ju mitt favoritprogram så det här passar mig nog! We'll see.

Det börjar närma sig när det gäller julmarknaden i Barlingbo och jag tänkte faktiskt ha ett bord med mina smycken och kanske några tomtar. Så idag för första gången sedan slutet av januari (!) har jag gjort smycken - det var på tiden, så att säga. Nu undrar jag varför jag slutade, det är ju så himla kul och otroligt avslappnande, man blir så harmonisk av att sitta och pyssla. Ska lägga upp bilder på några nyskapade "alster".

Jisses vad långt det här blev! Det gick av bara farten, maken poppar musik på Vidzone (ps3)  - som förövrigt är jäkligt bra, verkar som om alla musikvideos finns där. Så i takt med musiken har jag skrivit :) Nu ska vi knata upp till affären och hyra film, för här blir det MYS för hela slanten ikväll!
Ha en trevlig kväll :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0