Gravid v 36

Gravid v 36 (35 + 5)
 

Så ser den ut nu, "lilla" magen.  

Vikt: 2,8 kg
Längd: 47 cm
Hjärtslag: ca 130
Hobby: hicka, röra sig så mycket det bara går i trånga magen och sparka mamma på revbenen

Tänk att nu är det bara 30 dagar kvar tills Mini Wistrand tittar fram, eller Glenn, som vi kallat plutten. En månad sen är man mamma... Det känns konstigt, läskigt, stort, farligt, spännande, sjukt...och alldeles, alldeles underbart! Många känslor, men den lille är så välkommen. Det är klart man längtar, det har man gjort nu i åtta månader.

Jag mår rätt bra. Det börjar bli rejält tungt och känns mer och mer i kroppen på alla sätt och vis. Man är så otymplig och tung, orkar mindre, fogarna gör ont så man får röra sig sakta, har svårt att sova och är bara allmänt rastlös...men det är bra intalar jag mig. Faktiskt jäkligt bra, då ser man fram emot den stora dagen desto mer, bring it on!

Det behöver förresten inte vara en månad, hen kan lika gärna komma om två veckor eller om sex veckor. Två veckor är verkligen ingen tid alls, DET känns läskigt. Appropå det så har jag plockat fram alla saker som ska packas ner till plutten (eller det har varit förberett en månad nu) men till mig själv har jag inte kommit riktigt lika långt, vet inte riktigt vad man kan tänkas behöva - tips?



Kommentarer
Tessan

Du frågade efter saker att packa till dig :) Här kommer några tips... Bindor, med mycket uppsugningsförmåga. Skön amningsBH, amningskupor, sköna kläder att ha efteråt. Tar ett tag innan man är nere i storlek igen. Vetekudde kan vara skönt. Mp3 med skön musik och kanske en bok.



Lycka till :)

2011-11-22 @ 22:11:25
Erica

Stora pöjsiga byxor eller kjol så ingen ser blöjbaken ;-) Bindorna är ju i x-tra large :-\

2011-11-22 @ 22:46:15
Clara

Nattbindor, för hela dygnet

Tröjor som är amningsvänliga.

Mjukisbyxor minst två par.

EGEN kudde, dom har plastpåsar på kuddarna för att slippa tvätta själva kudden mellan varje patient.

Vattenflaska, skönt att ha under förlossningen och sen när man ammar då blir man lätt jättetörstig.

Tid... Känner er inte stressade att åka hem direkt utan låt både er och Glenn komma till ro först och vända i vikten.

Hahaha jag har hur mycket som helst jag kan tipsa om!



2011-11-23 @ 06:53:29
URL: http://cklaris.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0