Gravid v 34 (33+6)

Gravid v 34 (33 + 6)


Mina tidigare graviditetsstatusar börjar bli tråkiga, det är väl lite därför det blivit så få. Så ikväll blir det något som jag tycker är kul, siffror. Så det här är statusen på min graviditet i siffror:

Bebisens vikt: 2,3 kg
Bebisens längd: 46 cm
Bebisens lilla fossing: ca 6-7 cm

84,6 % av graviditeten är nu avklarad, av totalt 280 dagar har nu 237 dagar passerat. Graviditeten är i trimester 3, kalendermånad 8 och i vecka 34 (33 + 6), så det är nu 6 veckor kvar tills storken kommer.

Till beräknad förlossning är det 43 dagar kvar. Om bebisen inte kommer tidigare så är det 24 arbetsdagar kvar innan jag går hem.

Mängden fostervatten är ca 1 liter och den ökar inte längre, blodvolymen har ökat med 50 % Måttet på livmodern är 30 cm. Mitt blodvärde har ökat till 110 (jippie).

Viktuppgången är nu 14 kg (!), väldigt ojämnt fördelat mellan armhålorna och knäna, typ bowlingkägla. Mitt midjemått har ökat med 32 cm.

Jag längtar som 17 efter vår lilla bebis och tycker dagarna ska gå mycket 100 gånger snabbare, fast kontollmänniskan i mig är känner en skräck som kan liknas vid nivå 11 på en skala från 1-10 (få ihop den matematiken om du kan). Den 24 december vill jag vara hemma med ett barn i famnen, så om barnet kommer på beräknad dag så vill jag inte stanna de 3 dagarna som rekommenderas.

Jag känner lycka till 1 000 när jag tänker på vad som snart kommer!
Det var min graviditetsstatus i siffror.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0