Idag

Vilken värme det var idag, det var hett på P18-spåren ikväll också kan jag säga. Men skönt, man ska inte klaga. Mycket folk i spåren också, men det är ju beach-premiär snart  ;)

Skatteåterbäringen har kommit! Bra tajming, ska shoppa fönsterkassetter och göra ett besök på Ikea.

Apropå pengar så ser jag på lyxfällan nu, sicka trähattar! Jag gillar programmet men seriöst - vad är det fär fel på folk? Är det bara jag som känner mig klok och ekonomisk när man ser dem? :D Vuxna människor som inte kan ta hand om sig själva, inte betalar sina egna räkningar och vänder sig till "sms:a låna"-firmor, föräldrar och kompisar när det krisar. De köper lyxsoffa för 19 000 och lever över sina tillgångar när kontot visar minus. Hur tänker man då? Vill man inte klara sig själv? Är de så dåliga på matematik att de inte får ihop vardagsekvationen, blandar alltid ihop plus och minus. Det är konstigt de där. Det är ju så enkelt, har man inte pengar kan man heller inte köpa något. Och har man begränsad ekonomi så tar pengarna slut väldigt fort om man köper dyra saker. Definitionen av ekonomi är faktiskt hushållning av begränsade resurser, inget svårt, inte svårt alls. Själv skäms jag ifall jag får en påminnelse men för att kvalificera sig till lyxfällan måste man vilja samla på dem tydligen. En sak är säker - jag kommer aldrig hamna i Lyxfällan!
 
Snart blir svägerskan polis på riktigt! Så duktig, så duktig.
Ska bli kul att var med på hennes dag! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0