Poliser och friserade buskar

Då var man hemma igen då!
Det blev en helg i Stockholm för vår del med Wistrand-familjen. Åkte upp i torsdags och åkte hem på lördagskvällen.
 

Vi var med om Ulrikas poliscermoni i Blå Hallen - det var pampigt och fint - och herrejäklar vad många poliser det var. Det var blått överallt (och i Blå Hallen dessutom, vilket tema) Det kändes ju tryggt i och för sig. Här är hennes klass:

  
Det var några riktigt mysiga dagar. Vi bodde på Kungsholmen, himla fint där och nära till mycket. Vad vi promenerade - och nästan smälte bort, varmt var det ju. Men GÖTT, som man säger på göteborgska. Mysigt och träffa svärföräldrarna också, de bor för långt bort :( I lördags blev det shopping för hela slanten. Ja faktiskt bokstavligt talat. Hittade bl.a. tre par byxor, några toppar och linnen och två par supersnygga skor fr Vagabond. Och en massa supernödvändiga saker på Ikea. Det är alltid nödvändigt när man hittar något man vill ha där, dessutom är det alltid så bra pris - så det stör mig så mycket när maken kommer med kommentarer som "Jaha, vart ska vi ha den då?" och "Vad ska du använda den till, har du inte en sån hemma?". Ah, karlar! Jag ska minsann samla ihop en gäng töisar och bege mig till Ikea på en shoppinghelg - utan karlar. Så det så! Vem vill joina? ;) 

Hur som helst så kom vi hem lördagsnatt (förlåt alla vi inte hörde av oss till, men vi kommer till Sthlm fler gånger!) så man hade söndagen hemma. Tur var väl det för vi farade och flängde hela dagen - så nu roar vi oss med att packa upp nyhandlade kläder (läs jag) och bygger ihop ikea-möbler (läs maken). Fast vi har varit lite duktiga ikväll också, maken har målat hus-sockeln på framsidan och jag har friserat busken. Fast det såg ut mer som en häck. Ja sitt nu inte där och tro att det är en massa snusk, nej hujedamig, det är ju det här jag menar:
 
Dessutom är det ju faktiskt 5 (nu perfekt runda) buskar istället för en buske/häck. Det var inte så många månader sedan sist jag friserade. Jisses vad det växer, som ogräs, måste vara solen.

Apropå att "frisera" så måste jag kapa naglarna nästan varannan dag - vad är det frågan om?

Jisses vad det växer, som ogräs, måste vara solen.

Något som inte växer tack vare solen, det är gräset! Varför växer inte gräs som ogräs? Det är ju snarlikt. Vi kan skaffa en ko, för vi har en massa kort hö i trädgården! Ska nog fråga Perra om de vill låna ut en hungrig en.

Nej nu ska jag faktiskt tillbaka till jobbet. Har varit där 8 timmar idag, men that's not enough :) Ska börja straxt efter nio och hoppas vara hemma tidigt inatt.

Ja vilket inlägg, allt från poliser till buskar - det måste bli rubriken, hahaha. Nu kommer jag fnissa hela kvällen.
So long!



Kommentarer
Mia

Åh vad fina buskarna blev! :) Så grymt nyfiken på allt fint ni gjort nu, måste titta förbi någon dag! Grattis till Henkes syrra!

Kramar

2011-06-14 @ 15:02:27
URL: http://gotlandica.blogg.se/
Sara

Tack, de blev en stor skillnad :)

Jo än så länge är det bara kaos men under sommaren skall vi få bort kaoset :) men då länge behöver vi inte vänta tills vi ses! :) kramar

2011-06-14 @ 19:19:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0