Tidigt eller sent?

Ujuj vad sent det blev, eller är det så pass sent stt det nu är tidigt? That's the question! Oavsett vad så kan jag inte sova :( Kom hem för en stund sen och har nu ätit frukost och gått och lagt mig bland alla katter. De passar på att bre ut sig i ens säng när man inte är hemma. Jag har stört mig på två saker. Den ena är att jag fått nån skum damp-ryckning under ena axeln. Nästan så att det känns som om någon sitter och petar på en varann/var tredje sekund sådär. Så jäkla jobbigt! Och det har hållit på så i flera timmar nu. Vad gör man åt en sån sak?! Petar tillbaka? Det gör det iallafall omöjligt att somna. Den andra saken jag stört mig på är ett utryck jag hörde för ett tag sedan på stan - "Det är så himla ovärt". Vadå ovärt? Vad sjutton menas? Que?! Var tvungen att kolla upp ordet men det fanns inte någon förklaring. Måste googla lite på det tror jag. Känner mig gammal som inte förstår när något är ovärt och varför det är det... Men det är ju så - språket förändras. Tänk när man går på stan med rullator om 60 år och inte fattar vad ungdomarna pratar för gojja! Fast vet du - jag tror vi kommer snacka mer engelska framöver. Har du tänkt på hur många reklam-snuttar som nu är på engelska istället för svenska? Fast det är svenska varor/tjänster. Och de blir bara fler och fler. Är svenska språket på väg att försvinna? Nej, jag säger då det - det var bättre förr ;) Ok, nu känner jag mig gammal ;) Gör ett nytt försök, dags för lite skönhetssömn!


Kommentarer
Clara

Men Sara, HAHAHAHA!! Vad tror du om dig själv? Rullator vid 60 bast?!! Ska du ta den till jobbet då?!!



Ovärt är ett värdelöst uttryck!! Det är verkligen ovärt att använda sig av ett sånt ord!! :D

KRAMAR!

2011-06-14 @ 13:26:12
URL: http://cklaris.blogg.se/
Sara

Nej men Clara då, haha, nu har du äst fel :) det var om 60 år och då är jag 87 och då behöver jag troligtvis en rullator ;) Nej när jag är 60 kommer jag vara pigg som en mört och resa jorden runt - utan rullator!



Jaa, vi bestämmer att ovärt är ett himla ovärt ord! :)

Kramar

2011-06-14 @ 19:16:16
URL: http://liteomsara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0