Vårt underverk

Nu är det dags för en ny kategori här på bloggen men framför allt i våra liv, mitt och makens.
Jo det har ju hänt en sak, det var ju så att vi var på bröllopsresa på Kap Verde i mars/april och vet du vad, den resan gjorde verkligen underverk för oss. Och vet du vad, vi gjorde underverk!.

Idag har vi fått sett det lilla underverket!


Jag har inte velat skriva om det såhär öppet tidigare, man vet aldrig vad man får se på ultraljudet, men allt såg bra ut! Nu kan man äntligen pusta ut.

Läkaren sa att det var en otroligt rörlig liten krabat för hon hade problem med att få den att fastna på bild och ta mått på. Den hade händerna framför huvudet och låg och sparkade på min urinblåsa (det där med barnuppfostran måste vi styra upp när den kommer ut känner jag) så det såg ut som om den höll på med ett Body Combat-pass. Dessutom såg det ut som om den skuttade eller hoppade till med hela kroppen var tioende sekund, det var ett riktigt förmiddags-gympapass, blev trött av att bara titta på :) Läkaren bara skrattade hela tiden, vi med! Vore i och för sig konstig om vår lilla krabat inte skulle ha energi, den brås ju på oss!

Hon visade oss organen och jag tror vi granskade kroppen in i minsta detalj, de små tårna och fingrarna, den lilla näsan och hakan, öron och läppar, hjärtats fyra kammare, osv osv. Härligt att se, även om jag och maken inte riktigt kunde se samma detaljnivå som läkaren.

Här är en bild på ena foten och en liten skymt av den andra, ser du den?


På en annan bild så ser man krabatens hela ansikte och under huvudet så är ena handen utsträckt så man ser handflatan i en vink-rörelse - precis som om krabaten skulle titta in i en kamera och vinka :) "Hej mamma, hej pappa!" Det är så svårt att se så jag paintade bilden med lite text :)

Häftigt att den vinkar!

Såhär stor är magen i skrivandets stund. Notera min outfit, såhär under Stockholmsveckan - chic som tusan i makens gamla (men URSKÖNA) fotbollsbrallor.


Förlossningen är beräknad till den 22 december, men vi tror något annat, maken och jag.
 
Vi gifte ju oss 21 augusti, åkte på bröllopsresa den 21 mars, fick reda på att jag var gravid den 21 april (att jag fyller den 21 juni har absolut inget med saken att göra men det förklarar varför "vi" valde just den 21 till vår bröllopsdag ;) ) och nu så hade vi ultraljud den 21 juli. Vi blir inte så chockade om det kommer en tidig julklapp den 21 december :)



Kommentarer
clara

Gud så söt HON är! ;)

2011-07-21 @ 21:09:21
URL: http://cklaris.blogg.se/
Therese

Åhh vilka härliga bilder :o)!! Så bra kort fick vi inte på Agnes för hon gömde sig i magen när vi gjorde vårt UL.

Eric gissar att det är en kille, jag tror nog att det är en tjej som kommer.

2011-07-21 @ 21:16:19
URL: http://rippo.blogg.se/
Sara

Ja, det var kul att h*n fastnade på några bilder. Hoppas ni får bättre bilder på barn nr två då! :)



Hihi, det är så spännande att inte veta och kul när ni gissar! Ofta känns det som en kille tycker jag, men ibland som en tjej. Vi får se vem av er som har rätt ;)

2011-07-21 @ 23:11:39
URL: http://liteomsara.blogg.se/
Karro

Aaaaw där är det lille hjärtegrynet, inte det minsta förvånad att h*n är så flitig där inne och redo för sitt första träningspass :) Så otroligt spännande, blir lite tårögd över att veta att min fina gumma snart blir mamma, sådan lycka! <3

2011-07-22 @ 08:12:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0