Rent hus

Äntligen tittar solen fram. Fönstermålningen går ju faktiskt något steg framåt när regnet inte vräker ner som det gjort idag och igår :( Hoppas vi hinner få fönstrena på nedervåningen klara under semestern. Nästan alla är slipade och oljade där det är trä-rent. Imorgon kan det grundas om det vill sig med vädret, kanske att vi kan få på lite färg på torsdag. Imorgon ska nog muren och rabatten kalkas också. Samtidigt så är dörren till garagets vind är på väg att komma på plats också. Här är det flera järn i elden...bara vädret är med oss så.

Idag har annars varit en produktiv dag. Det blev klippning imorse på Nyans och sedan ett par timmar på stan - hann med min shopping innan turisterna vaknade och tog över stan, vilket var vid lunchtid. Herregud vad folk och bilar överallt, det tog bara stopp. Fixade lunch och då kom experten (pappa) in till oss så vi åt och sedan kunde maken och pappa fortsätta slipa och olja fönster.

Jag har roat mig med att grovstäda 158 kvm och nu efter en sen fika är jag trött. Så trött. Har ännu kaklet och vitvarorna att torka av i köket. Moppningen är ju inte min grej så den lämnar jag med varm hand över till maken medan jag tar mig an strykberget. Fi fasen vad trist det är att städa - men skönt när man ser resultatet. Det känns så mycket bättre att vara hemma när man har ett rent hus! Det är målet och det finns ju alltid "måsten" innan man når ett mål, så är det bara - trist men man kommer inte undan. Fast man kan ju skjuta lite på dem...ska nog roa mig med att lägga upp bilder på min shopping så tar jag strykningen SEN ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0