Myskväll

Nästan så att jag börjar bli tjatig, men åh vad härligt med sommarkvällar. Vilken myskväll det blev ikväll då, faktiskt snäppet bättre än igår! Måste bero på att jag har namnsdag idag ;)

Efter en nästintill ofrivillig powernap på en timme efter maten (oups) åkte jag och maken ut till Snäck och tog ett kvällsdopp på bryggan. Kallt som bara den men mysigt att sitta på bryggan och titta ut över havet och bara..vara. Jag älskar havet...

 

Å maken. MYS


Vi hamnade på hamnen och kunde faktiskt välja ut varsig tre sorters glass, vilket inte är så lätt när det är över 100 sorter att välja mellan, och kalasade på det. Kan rekommendera "Rivstart sorbet" --> hallon och lakrits, mmm.




Gick en promenad längs hamnen och strandpromenaden och pratade med bekant folk, kollade på obekant folk och alla flådiga båtar som lagt till.



Jisses vilka yatchar! En sån skulle man ha haft! Eller förresten, nej inte jag, jag tål ju inte ens att åka gotlandsbåten om det är mer än 3 sekundmeter eller vara på en segelbåt när havet ligger som en spegel. Det är inte min grej helt enkelt, men OM jag hade varit snäppet mindre åksjuk så hade det ju varit trevligt. Om man nu hade haft ett par, tre, fyra miljoner liggande i byrålådan och inte visste vad man skulle lägga pengarna på. Mjo, det är ju troligt! ;)

Vi hittade ett munk-stånd (alltså nu snackar vi donuts) och det såg ju så gott ut så vi köpte med oss några "till efterrätt" och satte oss och såg på solnedgången. Ah, så fint!



Sen så åkte vi hem. Maken är ju lite krasslig nu så han ville faktiskt, hör och häpna, ha te när vi kom hem. Det låter inte så stort men det är väldigt, väldigt sällan det inträffar att han kan tänka sig att dricka varma drycker. Så medan han vattnade av trädgården dukade jag fram ett lämpligt te till kvällsmackorna! ;) Det kanske syns lite dåligt, men det heter "Hångel te" :D


(Vilket för övrigt är ett jäkligt gott te, tack Karro och Ebra, mkt bra val!)

Nu är ju klockan way past bedtime för mig - men vet du, det gör inget för jag jobbar bara en ynka dag till, sen så är det SEMESTER!!!



Kommentarer
clara

Va harligt ni verkar ha det!

2011-07-20 @ 07:57:41
URL: http://cklaris.blogg.se/
Karro

Hahahaha, vilken ära att du valde detta nu när Henke äntligen krävde något värmande, bara ett plus att det smakade bra också! :) Hälsa från oss och hoppas ni får en urmysig semester! Kramar

2011-07-20 @ 08:24:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0