Fikabesök, finservis och finephone

Ikväll har min kära syster varit här på fika! Alltid lika trevligt att umgås med henne, hon är så klok och rolig - är så glad att jag har henne! Att hon är MIN syster :)

I söndags var jag, mamma och syrran i Klinte på auktion - och jag fyndade en finservis i 56 delar. Den är av märket "Hackefors" (svenskt finporslin) och är så elegant med guldkant och gulddekor. Den går dock inte att maskindiska pga guldet, men vad gör det! Såhär ser den ut - fin va? Nu jäklar, nu blir middagarna lite mera eleganta här framöver!



Firade fyndet med att åka till Djupviks hotell på afternoon tea - hur trevligt som helst! Alldeles lagom mängd godsaker för mig - ca 20 olika sötsaker från tryffel till pannacotta ;) Och så snittar och scones förstås.

För en och en halv vecka sedan kom min telefon! De var snabba på att leverera, det skulle ta 6 veckor men tog bara 1,5 - det är ett smart "så-får-du-en-nöjd-kund"-drag från Tele2's sida. Jag har iallafall upptäckt att mitt liv blir så mycket enklare med denna manick, man har allt samlat på ett enda ställe och så finns det ju appar till allt möjligt. Helt fantastiskt! Fin är den också - min finphone ;)

 

Nej men vad är detta, min mat-och-sov-klocka skulle ha ringt för längesen, attans! Får nog kolla om det finns en app för det, natti natti!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0