Var sjutton är snön?

Om mindre än en vecka är det julafton men det känns inte riktigt så, är det bara jag som inte riktigt kommit in i julkänslan? Jag har verkligen försökt få till den där känslan med att sätta upp alla tomtar, ha rött och juligt i alla rum, bakat en massa julgott, kalasat på glögg med pepparkakor och lussebullar och spelat julsånger, men det hjälper inte riktigt. Det känns som om det är något som fattas...och det måste vara snön. Var sjutton är snön?! Jag vill ha de där stora dalande flingorna från skyn, träd täckta med snö ända ut på minsta gren, ett vackert, vitt och kristallglittrande täcke över gräsmattan och det där knarrandet under skorna när man tar sig promenad i vinterlandskapet. Kanske har man de senaste två åren blivit för bortskämd med ett vackert vykortslandskap utanför fönstret...






Bilderna är tagna under en promenad i ett juligt och så vackert Kärra (Göteborg) där vi firade jul förra året hos bästa svärmor och svärfar <3

Visst är det vackert?
Mer snö åt folket!



Kommentarer
Clara

Jag stämmer in, hit med lite snö vet jag!!

2011-12-18 @ 23:40:51
URL: http://cklaris.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0