Lilla, trygga Gotland

I en av dagens tidningar här på ön kan man läsa om "plågoräven" som terroriserat katter och hundar vid lasarettsområdet i Visby under en tid. Räven är nu skjuten och det är tydligen stort, väldigt stort, för det är dagens huvudnyhet!

Först kan man ju tycka att det är lite komiskt att det är en nyhet som hamnar på första sidan (alla vet ju i och för sig att det inte händer så mycket på ön såhär års), men egentligen - tänk vad lugnt och tryggt det är här på lilla Gotland när det största nyheten som hänt är att en räv i stan blivit skjuten.

Vi gotlänningar har det bra, inga större faror att oroa oss över - inga knarkligor som härjar, mord, rån, etc här inte. Bara plågoräven och den rackarn är nu död!



Kommentarer
Erica

Vad menar du? Det är ju en STOR nyhet som även bör sändas i tv :-) Tror räven var med i efterlyst förra veckan. Det var antagligen någon som röjde hans identitet efersom han åkte dit ;-)

2011-12-21 @ 10:04:51
Sara

Hahaha, ja verkligen - först nu kan man andas ut och våga visas utomhus igen. Pjuh! Ja precis, den var inte tillräckligt diskret, det straffade sig ;) Kram

2011-12-21 @ 17:19:09
URL: http://liteomsara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0