Julen som var

Jag och maken har haft en väldigt lugn och mysig jul.

Julafton började vi med en långfrukost och eftersom vi inte kunde vänta så öppnade vi varsin julklapp. Jag fick ett Canon-objektiv till systemkameran, LYCKA, så nu kan jag fota på håll. Sedan tog vi ett långt och mysigt julbad - vilket jag lätt kan göra till tradition, innan vi gjorde oss julaftonsfina. Vi hade ett minijulbord till lunch och delade sedan ut resten av julklappar till varandra. Då fick jag en mörkgrå mysdress, peelingborste och boken "The secret". Öppnade julklappen från Tanja och fick bodyscrub och shower gel i ljuvlig doft. Efter det åkte vi till Barlingbo. Glögg, go'fika, tomtebesök och julklappar väntade. Eftersom vi alltid lyckas skena iväg när det gäller julklappar så hade vi i år ett julklappslotteri, så att man fick köpa julklapp till en i familjen för en viss summa - smidigt som tusan, rekommenderar det. Jag hade önskat mig en receptbok med Leilas recept och fick "One more slice" :) Sedan fikade vi ännu mer och tog det lugnt på eftermiddagen. På kvällen dukades det STORA julbordet upp och släkten kom. Vi åt, åt och åt, sedan fikade vi och åt julgodis. Himla mysig julafton med nära och kära. Och mättsam. Men som Maria sa - "det är inte det man äter mellan jul och nyår man går upp av, det är det man äter mellan nyår och jul". Så bra sagt, det ska jag ta fasta på!

Juldagen tog vi det bara lugnt på dagen, såg de där halvbra filmerna som går varje jul och åt för mycket julgodis. På kvällen var vi hos familjen Eriksson på kvällen på fika - fullt hus med familjen Bergström och Ahlgren/Hogenfält!

På annandagen gjorde vi stan i ett antal timmar och avslöt med en fika. Jag blev så avis på maken som hittade så många fina tröjor. För min del fick det vara, nog för att det kliar i fingrarna när man kollar igenom klädhyllorna men det jag kommer i är fortfarande bara gravidkläder...och eftersom jag inte tänkt vara gravid speciellt länge till så känns det lite onödigt att köpa mer av den varan ;) ...och att köpa något annat är svårt när man inte vet exakt vilken storlek man kommer att ha sen. Så så var det med den saken. Jag fick nöja mig med en global-kniv (dock ej på rean) och sex Ruth Vetter-tomtar. De är ju såå söta, vi samlar på dem. På kvällen tog vi det lugnt och njöt av lugnet. Nästa jul kommer nog att vara helt annorlunda...

Snipp, snapp, snut - så var den sköna julen slut!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0