Föräldraledig

Kan inte sova så jag kan lika gärna skriva lite här!

Idag har varit andra dagen som föräldraledig. Man blir lite förvirrad, det känns som om det fortfarande är söndag förutom att maken inte är hemma. Man är så inställd på sina rutiner, det känns nästan lite förbjudet att inte gå till jobbet - som om de snart ringer och frågar vart jag är :)

Igår var en rätt lugn dag, förkylningen var på topp men inte jag. Som tur var så var det bara ett besök på MVC som stod på schemat, fast jag hann med en hel del på att-göra-listan ändå.

Idag var förkylningen sämre och jag bättre (vilket är på tiden tycker jag, har haft den en vecka nu), så efter lite fix hemma så åkte jag på eftermiddagen till syrran och vi har fikat och bubblat flera timmar. Det har varit en riktigt mysig eftermiddag/kväll - det får bli en repris väldigt snart. Sen när jag kom hem för en sen kvällsmat så var det ett faktum att ena frysen inte mådde så bra. Fick typ vända i dörren och åka med alla frysvaror till mamma och pappa, de hade som tur var plats för det. Hoppas på att någon nisse kan göra ett återupplivningsförsök på frysen imorgon, hjälp mig hålla tummarna för det! Är inte sugen på att behöva köpa nytt just nu..eller egentligen inte någon annan gång heller, sånt ska bara hålla. Nåja, får se imorgon om jag får tag i någon.

Håll tummarna som sagt!



Kommentarer
Clara

Aj då, hoppas att den klarar sig med lite frysHLR. :) vad gör du imorgon eftermiddag? Kram

2011-12-14 @ 06:36:10
URL: http://cklaris.blogg.se/
Mia

Ojoj, ska jag komma förbi med jobbets hjärtstartare!? ;) Kramar

2011-12-14 @ 12:27:59
URL: http://gotlandcia.blogg.se/
Sara

Tyvärr är hoppet ute för vår frys, må den vila i frid (den jäkeln!!), varken HLR eller hjärtstartare kan få igång den! Annars var det bra förslag ;)



Clara: Imorgon eftermiddag har jag inget planerat - fika? :)



Kramar

2011-12-14 @ 13:14:44
URL: http://liteomsara.blogg.se/
Pepparkakan

Försökte plinga dig på lunchen men inget svar, du hade säkert fullt upp med frysen som gått ur tiden. Så typiskt att det ska ske nu när du har fullt upp med annat och bör vila! :) Pöss

2011-12-14 @ 14:04:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0