Smarriga Bountybollar

Häromdagen bakade jag och Erica Bountybollar och det blev så himla gott,
tänkte dela med mig av receptet:

Ingredienser
(Ungefär 40 Bountybollar)
50 g smör
1/2 dl sirap
1/2 dl florsocker
2 dl vispgrädde
1 påse kokosflingor (200 g)
200 g mörk blockchoklad
Eventuellt ätbara kulor eller sockerpärlor att dekorera med

Tillvägagångssätt:
Blanda smör, sirap, florsocker och vispgrädde i en kastrull.
Låt koka i 5-8 minuter, tills smeten blir lite seg.
Tillsätt kokosflingor och låt smeten svalna något.
Rulla till små bollar och låt stå kallt minst en timma.
Smält chokladen i ett vattenbad och doppa kokosbollarna i chokladen.
Dekorera eventuellt och låt kokosbollarna stelna på bakplåtspapper (inte på en tallrik för guds skull!).

Hepp! (förvara sedan kallt)



Receptet är hämtat här, men det är med ljus chocklad.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0