Tid

De säger att det inte finns något som är så rättvist fördelat som tid - alla har 24 timmar per dygn. Och jo, så är det väl. Men mina timmar är kanske lite kortare? :) Ibland känns det iallafall så, det är lite svårt att hinna med. Har t.ex. inte blivit så myket bloggande på senaste, tycker man bara far och flänger hela tiden. Har inte heller blivit så mycket städning av...märkte jag idag när vi kom hem, jisses, men nu du. Ikväll har jag varit hemma hela kvällen och städat huset så det är så rent och fint. Bäddat rent i sängarna och tvättat och haft mig. Gräsmattan är klippt och bilen tvättad, dock inte av mig, men skit samma - det viktiga är att allt glänser och det känns för himla bra ;)

Men det gäller att prioritera sin tid!
Hellre lite skit i hörnen och att man umgås med vänner och familj som vi gjort istället - det är mer värt! Städningen finns ju alltid kvar, men det är inte säkert att vännerna och familjen finns. Man ska ta vara på varje tillfälle man kan... Tänker på den lilla pojken som blev påkörd på södra Gotland och avled - det skedde säkert på bara några sekunder men det ändrar ju den familjens liv för alltid :( Nej hu. Tid med dem man tycker om är verkligen viktig, det får man aldrig tillbaka och man vet aldrig vad som händer imorgon..

Apropå tid så sitter jag och väntar på att vattenkokarn ska bli klar. Visst är det lite konstigt - när man väntar på något (eller ännu värre - någon) tar allt så mycket längre tid?! Går man iväg och fixar med något så är teet klart på nolltid. Märkligt.

Apropå att vänta på någon (som verkligen inte har bråttom) så märker man ju verkligen att man går i väntans tider nu. Innan har jag varit så nöjd och klappat på min fina och halvstora mage men nu är det ju allt som växer! Here, there and everywhere. Det känns inte riktigt lika charmigt att gå och klappa sig själv på låren och häcken. Det får jag nog låta bli.. Men växer, det gör det - åt alla håll och kanter, förutom uppåt då. Tur är väl det i och för sig.. men man blir visst gravid överallt! :)

Vi har avslutat en del projekt förresten och är så nöjda och tacksamma, har dock en hel del kvar. Startat en del nya projekt också, aldrig tar det stopp :(. Men det är spännande det med, bland annat så är Wistrands gjuteri igång för fullt. Blir nog riktigt snyggt!

Ojoj, nu är minsann tekokaren redo, mer om våra projekt i ett annat inlägg.
Dags för kvällsmacka, te och mys!



Kommentarer
Lotta

Fint=) Stämmer, det där med tid...vet inte hur jag hinner med allt!?=) Skulle bara säga att det där onda i höfter/ljumskar förmodligen är foglossningar...gör ont, men går som tur är över. Jag hade det med båda kidsen! Men jag har ett bra stöd/resårbälte som du kan få låna om du vill, man kan sätta det under magen eller runt höfterna...vilket man känner för, jätteskönt elastiskt bälte med kardborreband. kram

2011-08-25 @ 23:35:29
Sara

Ja tid är så viktigt! Jaha, skönt att det är så! ;)



Jo jag har misstänkt att det är foglossningar. Hade du det hela tiden? Vad gulligt av dig! Just nu känns det ok men om det blir värre så lånar jag det gärna :) Kramar

2011-08-29 @ 22:39:20
URL: http://liteomsara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0