Svälten i Afrika

Dagligen läser man om svälten i Afrika som bara brer ut sig mer och mer, det är så hemskt. Vi har så mycket och i överflöd här, medan de svälter så har vi problem med att människor äter för MYCKET här. Det är så skevt. Tänk på att 100 kronor inte gör några underverk på bankkontot - men skänker du den till Afrika så kan det bidra till stor hjälp. Vi behöver alla tänka så...

På Expressens hemsida hittade jag följande sätt för att kunna bidra. Jag har bidragit, nu får du göra vad du kan!

Röda Korset:
Insamling till Röda Korsets hjälp i Afrikas horn. Du kan skänka pengar på tre sätt:
1. På www.redcross.se kan man en gåva online. Välj ändamålet torka i östra Afrika. Där kan du också se vad ett visst belopp ger för hjälp.
2. Sms:a AKUT TORKA till 72 900 och skänk 100 kronor
3. Eller skänk penar via:
Privatgiro: 900800-4
Bankgiro 900-8004
Ange: torka i östra Afrika på inbetalningen.

UNICEF:

UNICEF Sverige har öppnat en öronmärkt katastrofinsamling till Afrikas horn.
Man kan skänka pengar via vår hemsida www.unicef.se, SMS samt via plusgiro eller bankgiro.
Vid inbetalning med plusgiro eller bankgiro ska talongen märkas Afrikas horn .
PLUSGIRO (tidigare postgiro): 90 20 01-7
BANKGIRO: 902-0017
SMS-gåvor: Sms:a Liv till 72900. Från och med 14 juli 2011, går pengarna till Afrikas horn.

DIAKONIA:
Diakonia är på plats i Somalia, Kenya och Uganda.
Du kan bidra genom att skänka pengar på postgiro-nummer 90 33 04-4.

PLAN:
Plan International är också på plats i Afrika. Du kan bidra via Plan Sverige.
SMS:a KATASTROF till 72910 så bidrar du med 50 kr
Sätt in valfritt bidrag på pg 90 07 31-1 eller bg 900-7311. Märk insättningen med KATASTROF.

SVENSKA KYRKAN:
Svenska kyrkan hjälper katastrofens offer, här kan du skänka pengar:
1) sms:a ordet HUNGER till 72 950 så bidrar man med 50 kr
2) ge direkt via webben: http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=639991


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0