Sammandragningar ofta - ok?

Alltså nu börjar jag bli lite orolig. Häromveckan kände jag hur hela magen knöt ihop sig och blev som en hård boll, det höll i sig en liten stund men sedan släppte det och allt var åter frid och fröjd. Jag googlade såklart på det och det måste ha varit en sammandragning för då skall tydligen livmodern blir som en hård boll. Sen kom det några dagar efter, och igen, tillslut varannan dag, för att sedan bli varje dag - och nu har jag flera sammandragningar per dag. Skall det verkligen vara så? Något man skall kolla upp kanske? Det är tydligen vanligt att man får det då och då för att "livmodern ska öva på att föda" men nu tycker jag att det börjar bli lite obehagligt när det kommer oftare och oftare. Jag ska inte till mödravårdscentralen förrän 5 september...hm, what to do?!



Kommentarer
Lena

Om du är orolig för din sammandragningar så tycker jag du ska ringa och prata med mödravårdcentralen.

Då får du svar och slipper gå och undra.

Sammandragningar fick jag ofta när jag anstängde mig mycket.

Det är så mysigt att vara gravid. Men jag har gjort mitt efter att ha fått tre barn. Nu får man invänta barnbarn ;)

//Lena

2011-08-09 @ 21:15:18
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Therese

Ring till MVC om du är orolig, det är bättre att ringa en gång för mycket än för lite. Och är det första barnet så vet man inte vad man ska förväntas känna så då kan det vara skönt att prata med ett proffs.

Jag hade många sammandragningar mot slutet av dagen, speciellt när jag promenerade. Ibland fick jag stanna en stund för att det skulle släppa.

Kram

2011-08-09 @ 22:47:32
URL: http://rippo.blogg.se/
clara

Jag hade så med båda men mest med Max. Ring eller maila mvc men de lär fråga om sd gör ont och om de är regelbundna och hur länge de sitter i. Samt att det enda som hjälper är vila och att det är belt naturligt. :)

Kramar!

2011-08-09 @ 23:16:22
URL: http://cklaris.blogg.se/
Sara

Tack för era kommentarer, känns lite tryggare nu när jag vet att ni också hade så och fått höra era åsikter. Men det blir nog ändå ett samtal till BM! Kram på er!

2011-08-10 @ 07:16:50
URL: http://liteomsara.blogg.se/
Anneli

Får du det jätteofta är det ett tecken på att du borde varva ner. Men jag får också flera gånger om dagen oftast, men ibland inga.

2011-08-26 @ 22:24:13
URL: http://www.inspiringmakeup.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0