Kräftskiva, målning och grillkväll

I fredags var vi på kräftskiva hemma hos paret Ericsson. Det var en riktigt trevlig kväll och vi åt och drack gott, lekade lekar och snackade hela kvällen. Det var en riktigt bra kväll!


Dagen efter kunde man nästan tro att det var jag som hade druckit alkohol och inte maken, för JISSES vad trött jag var medan maken var uppe med tuppen och höll igång med våra sommar-renoveringsprojekt :) Man är verkligen beroende av sin sömn nu när ett litet liv skapas inuti kroppen. 

I veckan har vi verkligen kommit långt med alla fönster, nu är det bara ett fönster kvar på nedervåningen och 6 fönster på övervåningen som skall göras. Men det är bara grundfärg och två strykningar med färg kvar, de är redan slipade och oljade nämligen. Sen så skall fönsterbläcken målas också, allt är ju svart och skall bli mörkgrått. Men det kommer gå snabbt, vi räknar med denna veckan också sen borde fönstermålningen vara klar! Mycket hjälp har vi fått av den store experten, pappa :) Han är så snäll som ställer upp och hjälper oss, det går så mycket snabbare om man är tre som fixar.

Igår var det grillning i Barlingbo hos fina föräldrarna.
Det var en ljuvlig kväll och vi satt i kvällsolen och njöt av maten. 

Helt plötsligt dundrade en skåpbil in på uppfarten, då var det fiskbilen som kom. Det är inte ofta man ser sånt nu, och inne i stan kan man ju bara drömma om att få färsk fisk levererad fram till dörren, men i Barlingbo går det minsann ännu bra :)

Idag står målningen still för regnet vräker ner, jäkligt synd men vad kan man göra? Vi har iallafall bytt de sista fönsterkassetterna som var kvar. Så nu har vi nya fönsterkassetter i HELA huset, fy fasen vad skönt. Det var långt ifrån alla fönsterkassetter som vacumet släppt i, men det var lika bra att byta - det känns som att det är lite skillnad på 3-glas som gjordes i slutet av 70-talet jämfört med dagens 3-glas. Det är en otroligt tråkig (och dyr) kostnad med det är sånt som behövs göras och nu är det gjort. Skönt!

Ikväll blir det kalas för vårt lilla fadderbarn Ebba som fyllde två år igår! Det ser vi nu fram emot, sen är det faktiskt dags att börja jobba igen imorgon. Det har gått snabbt de här lediga dagarna.. Men det känns bra att komma in i rutinerna igen och jag har inget emot höst-tider, tvärtom. Så det känns bara bra att börja jobba igen!



Kommentarer
theresebjörkman, :)

svar;



tack :)

det är toppen :D

vad hittardu på?:)

2011-08-07 @ 16:06:15
URL: http://ttheresebjorkman.blogg.se/
HANNA

lätt!

tack :)



dagens blogg? :)

http://hannalovisasol.blogg.se/2011/august/daagens-blogg.html

2011-08-07 @ 17:21:09
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0