Höst nu, värme då

Vad är nu detta - bara 14,1 °C ute, är hösten redan på väg? Det har verkligen varit en kylig kväll, jag har målat fönster på övervåningen och frös som bara den. Man märker också på morgonen att det blivit svalare, man behöver en kofta när man cyklar till jobbet. Det kunde väl få vara varmt augusti ut?

För ett år sedan var det minsann mycket varmare, 21 augusti, när vi satt ute och väntade på taxin vid halv fem på morgonen efter vår bröllopsfest...det var visserligen också en inre värme som värmde kroppen men den kvällen och natten var riktigt sommarvarm - och det är ännu 11 dagar tills det gått ett år sedan. Så hösten är tidigare i år än då - höst nu, värme då!

Tänk att det snart gått ett år sedan vi gifte oss... 
Jag har snart varit fru i ett år!

Det är verkligen en roll som passar mig, har nog aldrig varit så nöjd med mig, vardagen, livet - ja allt faktiskt, som gift. Men det känns inte som att det gått ett helt år, men jag antar att tiden bara springer iväg när man är gift med en sån underbar kille som min man är. Tiden går fort när man har roligt. Och apropå roligt så sitter man här med växande mage också ;), vad livet är ljuvligt!

Förresten så ska vi ska på dejt!
Bomullsbröllopsdejt, derru! Vi har bestämt restaurang och vart vi ska fortsätta kvällen, det ska bli SÅÅ mysigt! Jag har försökt skriva en dikt men börjar bara lipa när jag sitter där och funderar på vilka ord som passar bäst för att beskriva det vi har :), så vi får se om det blir något och isåfall är det nog bäst om han får läsa den själv :) Oavsett lyckotårar eller ej, så kommer det bli en riktigt mysig kväll. Så det får gärna bli 21 augusti nu på stört!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0