Fladdermus i köket!

Åh herregud, vi kom hem för en stund sen efter att ha varit och handlat efter födelsedagskalaset och vi märkte rätt omgående att katterna inte riktigt var som de brukar. Maken går in i köket och kommer lika snabbt tillbaka och säger att det är fågel i köket. Vilket välkomnande hem! Vi fick stänga in katterna för de jagade den lilla stackaren och hoppade överallt efter den. Sen så försvann den helt plötsligt så vi fick leta lite...då visade sig att det var en fladdermus. Usch och hu! De är ju så läbbiga!

Den kravlade ovanför kylskåpen och när vi skulle ta bort den så var den borta, så det var bara att plocka ut allt från kylskåpen och sedan flytta bort dem för att komma åt den lilla stackaren. Vilket meck, vilket kaos det blev! :) Undrar hur den kom in? Misstänker att det var katternas förtjänst, om man säger så...men nu är iallafall fladdermusen utsläppt och katterna börjar nu lugna ner sig - dags för oss att lugna ner oss också.

Nej, dags för lugn och ro, te och kvällsmacka!



Kommentarer
Lena

Vilket ståhej ni fick av fladdermusjakten.

sv: Kul att du tycker om mina foton. Jag är inte fotograf men jag tycker det är väldigt kul att fota.

Ska försöka komma iväg på en fotokurs så jag kan lära mig mera om min systemkamera.

//Lena

2011-08-08 @ 18:54:59
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Anders

Hej! Fin bild på fladdermusen. Jag skrev ut den för min älste son på sex år har fått i läxa (första någonsin) att ta med en bild och berätta om ett om sommarminne.. Vi såg massor av fladdermöss när vi semestrade i dalarna i slutet av juni.



ps lycka till med ungen! ds

2011-08-23 @ 17:15:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0