Vårt bröllop, del 1

Kärleken kommer och kärleken går,  

ingen kan tyda dess lagar. 

Men dig vill jag följa i vinter och vår 

och alla min levnads dagar.

 

Mitt hjärta är ditt, 

ditt hjärta är mitt 

och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din

din lycka är min, 

och gråten är min när du gråter.

 

Kärleken är så förunderligt stark,

kuvas av intet i världen.

Rosor slår ut ur den hårdaste mark,

som sol över mörka gärden.

 

Mitt hjärta är ditt, 

ditt hjärta är mitt 

och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din

din lycka är min, 

och gråten är min när du gråter.
(I folkviseton, Nils Ferlin)




Dikten lästa mina två finaste vänner i kyrkan den dagen vi gifte oss.

Det har tagit ett tag att smälta allt och ta in alla intryck från vår dag, att inse att vi nu faktiskt är gifta. Det är ju något man tänkt på och drömt om en stor del av ens liv.. Men det känns bra konstigt att säga att Darlingen är min man, min make - men väldigt bra förstås! 

Det är bra härligt och känns tryggt att ha en sån underbar människa vid min sida resten av mitt liv - han är verkligen mitt allt!

Nu skall jag finally berätta om vår underbara dag - när jag gick från fröken Ohlsson till fru Wistrand!

Vårt bröllop, del 1
Dagen startade 06.00 med en tyst frukost med blivande maken, för resten av Darlingens familj sov ännu (de bodde hos oss). Regnet stod i backen! Iförd mysdress och med löshår i ena handen och Barlingbos brudkrona i andra skjutsades jag ner till Nyans av darlingen vid 08.00, innan han hämtade alla blommor. På Nyans tog Richard fram trollspöt och fina lockar blev resultatet. It's like magic!

Under tiden jag satt där kom Madeleine från CasaA2 och sminkade mig - ännu mera magi!
Det är även hon som gjort mina naglar:

Under "the extreme Sara-make over" så kom solen fram och gav lite hopp, men när förvandlingen var gjord 3 timmar senare och jag ombytt och klar (med hjälp av syrrans hjälp) gick ut så regnade igen - så det var bara att ta fram paraplyet.

Det var dags för fotografering så vi mötte upp fotografen och tog kort i Botaniska trädgården, vid strandpromenaden och kärleksporten. Här är några bilder av resultatet:

  

  


Med en mindre ren klänning och många tur-droppar i brudkronan ;) så fortsatte vi ut mot Ekeby. Tanken var från början att ta kort med familjer och alla i följet i änget, men det var för blött så vi tog kort vid en hästhage bakom bygdegården istället.

Det blev jättefina kort, men det är ju inte så konstigt med så otroligt vackra tärnor:


Och stiliga marskalker:


Och fina respektive familjer:




Här en samlad bild:

  
 



Brudbuketten


Barlingbo's krona


Ringarna



Det lyckliga paret




..och oskyldiga? :)


Efter fotograferingen så var det dags för en snabb lunch

och lite piffande

innan det var dags att samla sig och åka till kyrkan.
   

Mer om detta i del 2 :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0