Sått en massa frön

Jag har sått en massa frön och jäääklar vad det växer. På ingen tid alls :) Det är verkligen roligt. I mitt nästa liv ska jag driva ett gigantiskt växthus :D Hur som helst, snart måste jag plantera ut allt i små krukor - tvättstugan kommer se ut som ett (väldigt litet) gigantiskt växthus!

Jag har sått tomater, gurka, squash, gul lök, avokado, chili, paprika och örter. Jag ser verkligen fram emot att få sätta ut allt och så resten i trädgårdslandet när temperaturen tillåter. Inte hade man räknat med att det skulle vara mars-väder ända in i maj (!)


Jag har funderat lite på det där..och varför sår man inte kryddor och sallad så man har resten av året? Det är ju konstigt. Tänk annars vad praktiskt att ha en massa goda örter och färska tomater i köket istället för krukväxter.

Om du undrar varför vi har en vit duk på gräsmattan så är det INTE för att vi haft picknick i trädgården. No no. Vi har försökt ge lite lung och hjärträddning på gräsmattan. Nysått gräs och alldeles för mycket snö var ingen bra kombination. Så nu är det gödning och gräsfrön som är "da shit" (som jag skulle ha sagt om jag var en riktigt "gangsta") för oss.

Jag försökte rensa bland tulpan-lökarna i rabatterna förra året - visst gick det bra?!




:D Egentligen var det tur att jag inte lyckades hitta alla, för förra året ville jag bara ha bort allt för att sen fundera på vad jag ville ha. Men i år vill jag att det ska blomma som bara den och vara hemtrevligt! Tyvärr hittade jag alla lökar i rabatten på baksidan, så den ska fyllas på med något vackert och färgglatt i ett par-tre fina nyanser.

Hur som helst så är det verkligen såå härligt att ha en trädgård att fixa med!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0