Skön helg

Det har för övrigt varit en riktigt bra helg!

Vi var på en golftävling med jobbet under hela lördagsdagen. Det var en riktigt trevlig dag. Jag gick caddie för Therese, som är en duktig golfare :) Sen åkte vi hem och gjorde oss i ordning, tog en drink hemma hos Therese och Eric och gick sen ner till jobbet för mingel och sen vidare till Wallers för att fortsätta kvällen med mat, dryck och trevligt sällskap. Riktigt roligt!

Jag blev lite paff, men vaknade faktiskt pigg i söndags. Så vi åt frukost ute på altanen och märkte att det var alldeles för varmt och skönt ute för att fixa taket i tvättstugan. Så vi var ute i trädgården hela dagen istället. Bland annat så sådde/planterade vi i trädgårdslandet, Darlingen byggde en ställning som man kan lägga nätet över så inte fåglar och katter kommer åt det man sått. Jag kom på att jag har sått lite för mycket, så nu står det en miljard krukor vid trädgårdslandet med saker som inte fick plats :) Vi fixade också en ny rabatt vid altanen. Vi ska nämligen ta bort två rabatter på baksidan (någon gång i framtiden)..och istället göra några nya :)

Såhär blev rabatten:

Det blev bara lavendel - och en vinranka på hörnet som förhoppningsvis kommer att klättra upp för planket. Runt rabatten ska vi lägga snygga stenar/kantsten.   

Sen bakade jag Linda Skugges jättegoda rabarberpaj och tog med den till Barlingbo, när vi skulle grilla och fira lilla mamma.

Skön helg!



Kommentarer
clara

lavendel är favoriten här!

2010-06-01 @ 17:03:22
URL: http://cklaris.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0