Piffepiff

Idag ska jag iväg på auktion, det ska bli trevligt. Jag hoppas på att hitta två gamla, fina stolar som man kan måla och klä om och ha som klädstolar i sovrummet.

Darlingen kunde ju inte hålla sig utan började riva i sovrummet nere igår. Om det inte vore för att färgen var så skrikig så hade jag kunnat tänka mig att spara tapeten, men nu skall det bli skönt att få tona ner rummet lite, göra det lite mer behagligt. Takduken och takelementen är borta, likaså lister och nu sitter han och försöker få bort bården. Det som skall göras är att reglas, sättas tak, sätta väv i taket och måla, sätta dit taklister och måla de gamla golvlisterna vita, på väggarna ska det spacklas och ev sättas målarduk och sen målas på tre väggar och sättas tapet på den fjärde. Golvet är idag plast, det skall bytas ut mot ett trägolv i ek. Fönstret är brunt och ska bli vitt. Så det är lite pill, som man har att fixa med på helgerna nu framöver.

Idag har jag piffat lite hemma. Vi var nämligen och köpte några blommor igår. Passifloran jag fått av Darlingen i somras (skelettet till vänster) har gett upp hoppet om livet så det var dags att byta ut den:



Lustigt nog så har det senaste dagarna kommit två blad på den, så den kanske kände på sig att konkurrens var på gång. Så jag tänkte inte kasta den utan får se om den tar sig. Den nya passifloran har iallafall lila blommor, så fint!

Sen köpte jag hjärtan-på-tråd och en fetbladig växt (som jag inte vet vad den heter) och några kanelstänger som jag tänkte göra något fint med. Hemma hade jag en tom Cult-kruka och lite annat piff:


Och resultatet - piffepiff:





Jag blev nöjd med resultatet. Betong-hjärtat har jag gjutit själv.

Nej nu är det dags att bege sig till auktionen, hoppas jag hittar två gamla stolar!
So long!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0