Nitlotter är inte så dåliga trots allt

Idag (eller nu har det blivit igår) fyller Mia år - grattis till henne!
Så jag har varit på kalas - ett riktigt kak-kalas med sju goda sorters kakor. Mia är en klippa på att baka, verkligen! Tack för ikväll Mia, om du läser detta. Darlingen kunde inte gå med för han hade redan bokat in annat innan inbjudan, så jag fick med en kakpåse hem till honom - den är redan slut ;)

Appropå slut så känner jag mig lite slut som artist just nu. Det har varit mest jobb, jobb och jobb för mig den senaste tiden, så jag har inte hunnit uppdatera bloggen. Men det har gått bra, så mig gör det inget att det blir intensivt under en period. Det är snarare så att det driver en lite mer, jag tycker det är roligt att gå till jobbet. Jag skulle somna om det var för lite att göra. Dessutom är snart påsk och då är man ledig både fredag och måndag, nice nice.

Och i påsk får vi finbesök, darligen syster kommer hit och det ska bli riktigt roligt! Jag hoppas på fint väder så man kan vara ute, kanske åka på en utflykt, gå runt en sväng på stan.

Finbesök får vi också imorgon, då kommer prästen hit - det blir intressant. Har faktiskt googlat på psalmer och hittat ett antal lämpliga och olämpliga t.ex. här men jag vet inte riktigt om "Vi sätter oss i ringen" och "Gud som haver barnen kär" är några lämpliga psalmer att ha på ett bröllop :) Och för att inte tala om "Stilla natt" - vem fasen vill ha en stilla natt? Inte jag, inte då, iaf! :p

Skämt åsido så vill man ändå vara lite insatt när han kommer. Vissa människor har man respekt för och vill göra ett extra bra intryck på, och en präst är för mig en sådan människa. Eller det behöver ju inte vara en präst, men en människa som man ser upp till - som prästen vi valt, en klok och sympatisk människa med stort hjärta och bra värderingar, då vill man ju inte framstå som en inkompetent pajas som har noll koll på vad som komma skall.  

En annan sak som snart komma skall är ju vår resa - det är inte många dagar kvar. Det är dags att börja packa väskan, bikini och tandborste. Det ska bli såå skönt! Det är helt otroligt vad tiden går snabbt, det är nästan lite läskigt. Förutom när det närmar sig semester! Då är det inte helt fel.

En annan sak som inte hade varit helt fel nu, det är om man hade varit en man i 50-årsåldern och bott i Skåne...och vunnit 215 miljoner! Tänk vilken chock att få reda på att man vunnit så mycket pengar! Jag hade nog tuppat av och aldrig vaknat. DET hade varit snopet! Fast man blir nog nojjig och jäkligt knäpp om man vinner så mycket pengar...det är nog 211 miljoner för mycket. Visst att livet kanske till en viss del blir lite lättare att leva om man fick in ett par miljoner på bankkontot...man slipper en hel del ekonomiska bekymmer. Men livet blir nog lite trist om man inte måste kämpa lite/anstränga sig lite för att ha möjlighet att köpa det man vill ha. Man kommer ju inte ha några drömmar kvar..det är nog svårt att uppskatta det man skaffar sig. Livet ska nog var lite som en berg-och-dalbana, så man uppskattar topparna när de kommer efter en dal. Summa summarum - nitlotter är inte så dåliga trots allt? Man behåller förståndet, har drömmar och finner lycka, lycka i små ting :D Och tänk på att man kan skrapa fram X2 - dubbelnit!

Ojoj vad flummig det kan bli en måndagskväll som denna. Klockan är nu verkligen mycket, som sagt - tiden går snabbt. En "Stilla natt" väntar, det är dags att lägga mig och fortsätta drömma så man kan fortsätta jobba, jobba, jobba imorgon :)
Natti natti!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0