Eloge till Darlingen som renoverat ikväll

Jag måste ju ge en eloge till Darlingen som renoverat ikväll, han har varit duktig och målat lister, fönster och tak första gången ikväll i sovrummet nere nu ikväll. Jag kom på att jag inte lagt upp några bilder än, så det gör jag nu.

Vi har tagit bort takduk och -element, tagit bort golvlister, rivit av bård och spacklat väggarna, slipat och spacklat fönstret, reglat taket och satt upp gips, spacklat slipat och satt väv i taket, satt taklister och satt målarväv/målarfilt på väggarna, målat fönstret, målat taklister och taket en gång av tre...och här är vi nu.

        
Nästa steg är att måla tak, lister och fönster två gånger till, sedan skall väggarna målas två gånger. Tapeten kommer inte förrän om någon vecka, så den åker nog upp i påsk som först. Det blev inte någon stjärn-tapet, hittade ingen snygg. Den här tapeten syns verkligen, en massa blommot och cirklar i olika nyanser av en gråskala...rummet blir grått - "lugnt" och enkelt att piffa upp med färglad inredning i någon snygg färg...nåja, en sak i taget. Efter detta har vi ännu golv och golvlister kvar!



Kommentarer
simone

Hey sara, vad hitas på för skoj? Själv önskar jag att jag hade påsklov jag med, men icke.. fast långhelg iofs :D

2010-03-31 @ 16:57:37
URL: http://fattybom.se
Sara - bloggaren

Hej Simone! Rummmet behövde en ansiktslyftning - en rejäl sådan :) Innan har vi bara haft det som målar-/redskapsrum, så det är på tiden att det görs fint. Ja det är skönt med långhelg! Glad påsk på dig!

2010-04-02 @ 16:12:08
URL: http://liteomsara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0