Life is good!

Helgen varit härlig! After work, fika och shopping m en vän, långa promenader i det fina vädret, renovering, middag hos vänner och myssöndag. Aktuellt just nu i korthet är: njuter av solen, renovering av sovrum, pyssel - har gjutit en liten kruka och ett gäng små hjärtan, ser fram mot promenader med Mia och Malin, har blivit smått beroende av Tradera, planerar inför bröllopet, laddar inför badminton och core imorgon, ser fram emot magdans på torsdag och en kväll i trevligt sällskap på fredag och fest på lördag. Life is good!

Det händer så mycket varje dag nu och det är så mycket jag vill göra! Tiden räcker inte till, det är lite frustrerande faktiskt. Ibland vill man bara pausa tiden, så man hinner med...hinner ifatt. Man vill hinna få gjort alla "måsten", så man hinner göra en massa roliga saker också. Vardagslivet blir ju lite lätt trist annars. Det vore tragiskt om vardagarna bara blir en transportsträcka fram till helgen (om man då inte jobbar helg). Om man vara "lever" på helgerna, så slösar man ju bort 5/7 av sitt liv på att ha tråkigt. Not my cup of thé! Jag är dock lite för duktig på att prioritera de roliga sakerna. Stryknings-högen växer men jag har ju jäkligt roligt istället :) Det är ju inte helt fel i och för sig. Fast för samvetets skull så borde jag bestämma mig för att få bort minst två "måsten" varje dag...stryka lite varje dag istället för att ägna tre timmar på söndagar för att bara få bort all strykning...för att nämna ett exempel. Nej det är mycket man vill göra och tiden går alldeles för fort!
En positiv sak med att aldrig hinna med är att man iallafall inte har långtråkigt. Jag är dålig på att ha långtråkigt, och fasen vad glad jag är för det. Jag skulle aldrig tillåta mig ha tråkigt, och inte hinna med heller för den delen. Jag har faktiskt ingen förståelse för hur folk kan ha långtråkigt, inte alls. Så svårt är det faktiskt inte att hitta på något roligt att göra...lazy peple.

Appropå att hitta på något roligt så var det lite roligt att vi inte hittade en sak. Darlingen är lika förvånad som jag, men han har lyckats slarva bort ett müsli-paket - hur lyckas man slarva bort ett müsli-paket?! Vi har letat igenom hela köket men inte hittat det och i papperinsamlingen fanns ingen tom påse. Märkligt! Fick köpa ett nytt müslipaket ikväll. Får se om det dyker upp någongång, det som göms i tö... :)

Nu ska jag göra ett par örhängen, so long!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0