Grym helg

Det har varit en grym helg!

I fredags hade vi Therese, Eric, Anna och Göran hemma hos oss på middag och Let's Dance-tittande och i lördags var det renovering av sovrummet nere och VÄRLDENS FEST på kvällen - svårslaget! Det var en riktigt rolig kväll i mycket trevligt sällskap! I söndags var man lite matt i pälsen med tanke på att man kom hem när det var ljust ute :) men ändå så fortsatte vi med fixandet i sovrummet så nu har vi fått upp all väv i taken, jag satte målarfilt på väggarna och sen fick vi upp taklister också. Nu ska det spacklas ett antal gånger innan man kommer vidare. Vi var och kollade på tapeter i helgen också, och lånade hem en katalog med otroligt fina tapeter...problemet är bara att de var FÖR fina, för förutom tapet till fondvägg i sovrummet så har vi (jag) hittat två tapeter som bara måste upp någonstans i huset - frågan är bara vart?!

Nu har papprena kommit angående Göteborgsvarvet - det gäller att hitta konditionen, vart fasen la man nu den sist man använde den? Får leta efter den imorgon.

Min mobil håller på att ta digialt självmord. Det kommer ju inte som någon nyhet eftersom den började visa sitt missnöja till livet för 1,5 år sedan när jag råkade tappa den i kullerstenen en gång för mycket - en lampa under knappen till kameran har lyst och sugit batteri sedan dess. Men jag har väntat ut den. Om jag skulle köpa en ny mobil så ligger en Iphone högt upp på listan, men att överhuvudtaget köpa ny mobil nu ligger långt ner på listan...så jag ska vänta ut den lite till..  

Ikväll har jag varit på en föreläsning om hälsa och mat på jobbet med Hälsoklubben, det var intressant. Föreläsaren sa en klok sak som jag ska ta fasta på och det är att äta sådant som är nära sitt ursprung, dvs så rena, oprocessade produkter som möjligt. Så det ska jag göra nu! Efter föreläsningen gick jag till Ica och köpte massa bönor, grönt och svamp, så min lunchlåda imorgon kommer vara näringsrik och nyttig! Fortsätter jag så kommer jag bli 138 år, minst.

Om man ska leva så länge, måste man ju sova..kanske dags för det nu! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0