Nycklarna var spårlöst försvunna

Igår hade vi en tjejkväll. Vi var sju tjejer som möttes först upp för lite snack och dryck, sen såg vi SATC2. Filmen var helt ok, men jag gillar första filmen bättre. Sen gick ner på stan och mötte upp ytterligare två och sen tog vi ett glas vin på Bolagets uteservering - mys! Det var en trevlig kväll i trevligt sällskap :D 

Det var bara en liten hake.
När jag skulle låsa upp min cykel så hittade jag inte mina nycklar. Nycklarna var spårlöst försvunna! Sånt är inte kul. Man får ju alltid lite panik när sådana saker händer. Jag misstänkte att nycklarna borde ligga på bion och att jag därför inte kunde komma åt dem då. Så det var bara att ringa hem och snällt be om skjuts, men darlingen hade druckit, så jag fick gå hem. Men jag hade superbra sällskap av Erica, så det gjorde inget. MEN, jag kunde inte sova på hela natten. Jag låg och funderade på vad nya lås skulle kosta (både för oss och mina föräldrar, jag har nyckel till deras hus också) och om man måste betala för en ny nyckel till jobbet eftersom jobbnyckeln även satt på knippen.
Medan jag imorse väntade på att bion skulle öppna så slog det mig att jag efter bion kastade en kasse med skräp i en soptunna...kassen hade ju faktiskt legat i handväskan. Hm! Så det var bara att pallra sig ner bland folk på stan och gräva i den där soptunnan. Liite pinsamt, men jag hade utrustat mig med handskar - man vet ju aldrig vad som ligger där. Och vet du vad? De låg där!

Så inatt kommer jag sova som en stock :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiteOmSara

Här tänkte jag dela med mig av just mig, mina intressen och valda delar ur mitt liv

RSS 2.0